Hoitohenkilökunnalle myönnettävä omantunnonvapaus

26.03.2013 16:32

Yleisönosastokirjoitus Keskisuomalaiseen 23.3.2013

Tämä siitä seuraa 1

Keskisuomalaisen uutispäällikkö Keijo Lehto pyysi minua kirjoittamaan paperilehteen, kun olen kirjoittanut tuonne keskustelusivuille, joista hyvin usein kirjoitukseni nykyään poistetaan. Olen ollut vuosikymmeniä Keskarin kestotilaaja. Nykyään minulle näytetään lehdestä ”keskaria” ja meitä tietynlaisia tilaajia kutsutaan ilkeiksi ja ääliöiksi. Toimittaja Marko Ahonen on päätoimittaja Pekka Mervolan suojeluksessa saattanut meidät todelliset uskovat kaikin tavoin ikävään valoon kirjoituksillaan.

Olen Jumalaan ja Hänen Sanaansa eli Raamattuun uskova mies, isä ja myös monessa mukana oleva päättäjä jne. Nyt Ahonen tyrmää Raamatun: ” Nyky-yhteiskuntaa ei voida rakentaa ikivanhaan, ihan toisessa kulttuurissa tehtyyn kirjoituskokoelmaan. Ristiriitainen, epäselvä ja surkeasti kustannustoimitettu teos on historiallisesti merkittävä, mutta se ei merkitse maallisen lainsäädännön kannalta mitään. Raamattuun vetoaminen on tällaisissa asioissa sama kuin vetoaisi Taruun sormusten herrasta. Siinä ei ole yksinkertaisesti mitään järkeä.”

Minulle Raamattu on Pyhä Kirja, joka tuo pelastussanoman ja hyvät elämisen ohjeet kaikille ihmisille kaikkina aikoina.

Nyt saan lukea KSML:sta: ”Kaikkein masentavinta on ollut uskovaisten lähettämä palaute. Kun keskustelussa nousee esiin Jumalat ja pyhät kirjoitukset, keskustelun taso romahtaa välittömästi tasan nollaan. Keskustelun korvaa tyhjänpäiväinen ”koska Raamattu” -inttäminen. Tämä ateisti odottaa harvinaisen suurella innolla Jeesuksen paluuta keskuuteemme. Haluan kuulla Jeesuksen mielipiteen ihmisistä (uskovista), jotka käyttävät häntä ja hänen isäänsä pahuuden levittämiseen.”

Ahonen kirjoittaa blogeissaan paljon muutakin, jonka voi tulkita kunnianloukkaukseksi, jopa törkeäksi sellaiseksi. Mielestäni Ahonen rikkoo myös uskonrauhaa sekä kiihottaa kansanryhmiä vastaan mm. Raamattu-uskovia sekä kristillisdemokraatteja, joihin kuulun. Ne ovat selkeitä vihapuheita!

Ahonen jatkaa: ” Tasa-arvoinen avioliittolaki torpattiin eduskunnassa siksi, että kristillisdemokraateille oli hallitusohjelmassa luvattu, että tämä hallitus ei nosta asiaa esiin. Yksi ahdasmielinen pikkupuolue saa näin terrorisoida kohtalaisen suurta ihmisryhmää vapaasti. Kristillisdemokraattien ylimielisyys, erilaisuuden pelko ja ajattelumaailman vanhakantaisuus ja kapeus ovat vastenmielinen ilmiö. Ihmisoikeuksien polkeminen on liian kova hinta hallitussovusta. Tarkoitushakuista kuvainnollista kieltä käyttäen voisi sanoa, että se oli diili itsensä paholaisen kanssa. Päivi Räsäsen porukka saa Suomessa kuitenkin paljon enemmän tuhoa aikaan kuin muutama oikealle pahasti kallistunut nuori mies humalapäissään. Toivottavasti Supolla on myyränsä myös kristillisdemokraateissa.”

Mielestäni tuo teksti on todella ala-arvoista, törkeää ja vääristynyttä. Kun kaiken tuon vuodatuksen kahdesta blogista ja yhdestä lehtijutusta luin, otin yhteyttä KSML:n johtoon ja korkealta tasolta saamieni neuvojen mukaan, pyysin poistamaan tuollaiset vihakirjoitukset. Päätoimittaja Mervola ei tähän suostunut, joten laitoin kantelun Julkisen sanan neuvostoon Ahosen kirjoituksista. Tekisin myös tutkintapyynnön poliisille, mutta silloin tutkinta lopetettaisiin Julkisen sanan neuvostossa.

Kun lyhyellä ajalla on joutunut henkilörekisteririkoksen ja tuollaisen vihakirjoittelun kohteeksi, niin ei enää voi jäädä toimettomaksi ja hiljaiseksi. Raamattu kertoo myös tällaisesta ajasta, jossa nyt elämme. Sodomasta ei löytynyt enää 10 vanhurskasta ja me tiedämme, miten siinä kävi. Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä. Kaikesta Ahosen kirjoittelusta huolimatta haluan pitää vanhurskautta yllä sekä elää hiljaista ja rauhallista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa Suomessa ja uskon myös, että meitä vielä on riittävästi! Jatkossa en halua olla tukemassa Ahosen kaltaista kirjoittelua kestotilaaja- (289,-/vuosi) ja mainoseuroillani!

Juhani Starczewski
kaupunginvaltuutettu, KD