Ehdoton vankeusrangaistus lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä

Miika Salonen

/ #129 Re: Re: Uhri 35 v.

05.04.2013 13:50

#100: Maria Tapola - Re: Uhri 35 v.

Julkinen rekisteri toimisi ennalta ehkäisynä varmasti ja vähentäisi jo asialla olleiden uusinnan mahdollisuutta ratkaisevasti. Tähän mennessä julkaistuja ei ole hakattu joten miten sitten yht äkkiä rekisterissä olevatkaan saisivat nokkaansa? FOban sanoin että on helpompi saada nakkikioskin jonossa turpaansa kuin tämän takia. Tämä on adressi jota seurasi juuri lakialoite jossa käsitellään tuomioita sekä ehkäisyä. Lasten auttaminen on ihan oma asiansa ja siitä emme julkaise mitään vielä. heidän auttamisekseen ajamme myös muutosta ja haluamme aiheuttaa keskustelua mm. Miksi kela ei korvaa heidän terapiaansa jos ovat alle 16 vuotiaita. Ihmisillä kuten sinulla on tosi outo käsitys, että lista olisi kostamista varten. Se olisi yksi peloite estämään tekemästä tällaista rikosta. Kuten sanoin en usko että tämä lista aiheuttaisi kenellekään punaista nenää vaan ennemminkin estäisi sen syntymistä kun ihmisillä olisi tieto. Vai että toipumiseen  ja uudelleen rakentamiseen. Sitähän tässä ollaan tekemässä. Toipumisessa auttaa myös se ettei tarvitse pelätä että hyväksikäyttäjö tulee heti takaisin kun ei saanut kuin ehdollista sekä monella myös se että teitävät ettei uusia uhreja heti tule. Edelleenkin tämä julkinen rekisteri on myös monen uhrin ja uhrin vanhemman toivomus. Meneekö se läpi niin en tiedä onko suomi siihen valmis. Se on kuitenkin yksi päämääristämme mutta Nuo muut ovat tällä hetkellä ensisijaisia.