Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

logia

/ #6593 Re: Re: Re: Re: Mies ja nainen

05.04.2013 14:24

#6582: - Re: Re: Re: Mies ja nainen

Kirjoitat jälleen asian vierestä. Kysymys ei ole, kenelle avioliitto sallitaan. Vaan, mikä avioliitto on. Jos oltaisiin 'sallimisen' maailmassa, avioliitto voitaisiin 'sallia' vaikka tuolin ja käpytikan väliseksi liitoksi. Olisiko se silloinkin mielestäsi edelleen avioliitto?

Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto ja paikka, johon maailman uudet ihmiset saavat tulla.  Muualle niiden tuleminen on vääryys viatonta lasta kohtaan.

Ymmärräthän toki sinäkin, että kaikkiin avioliittoihin ei synny lapsia. Jos luet tekstini, huomaat, että kerron, mihin ne lapset tulevat enkä sitä mihin ne eivät tule. Minulla on lapsinäkökulma, sinulla aikuisen näkökulma. Et edes itse huomaa sitä ja siksi luet tekstini omien suodattimisiesi läpi. Tämä näkökulman vaihtaminen keskustelussa on aivan kategorinen virhe homomyönteisten kommenteissa. ( Näytäpä se kohta, jossa kerron, että avioliittoon on pakko syntyä lapsia?)

Minä en tiedä muita ryhmiä kuin lähisukulaiset - mies ja nainen - jotka voivat saada lapsia, mutta joita avioliittokäsite ei kata.

Spermapankkilapsillakin on isä, vaikka heitä hoitaisi kaksi lesbonaista. Homoparien lapsilla on aina olemassa se kolmas vanhempi. Vanhempi jolta saadaan perimä, vanhempi, jonka perimää itse siirtää eteenpäin. Vanhempi, jonka lapsi haluaisi tuntea, jotta ymmärtäisi itseään paremmin. Lapsi kun joutuu elämään sen perimän kanssa 70-80 vuotta, mutta hänen homovanhempansa hoivaavat häntä vain 20 vuotta.

Haluaisit muuttaa avioliittokäsitteen ja vanhempikäsitteen. Miksi? Koska et hyväksy niiden luonnonmukaista määritelmää etkä halua alistua biologiaan. Ihminen on jo liikaa tuhonnut maapalloa kaikenlaisilla 'keksinnöillään', jotka sotivat luonnon omaa järjestelmää vastaan. Lisää sellaista en halua. Jo nyt maapallo voi ihmisen puuttumisista pahoin.