Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #6635 Re: Re: Re: Re: Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

05.04.2013 18:40

#6618: oraakkeli - Re: Re: Re: Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

Rotuvertaus on kaikkea muuta kuin kummallinen: "erirotuisten" avioliittoa vastustettiin aikanaan lähes identtisin vastalausein. Rotuerottelulakien aikaan voitiin myös mainiosti vedota täälläkin taajaan esitettyyn näkemykseen siitä, että tokihan kaikilla on samat ja täysimääräiset oikeudet avioitua "samanrotuisen" kanssa. Ketään ei syrjitty!

Segreraation kaaduttua avioliittoparadigma nimenomaan muuttui avioliittoinstituution sisällön muutoksen myötä. Omia termejäsi käyttäen "avioliitto avattiin": sen merkityssisältö muuttui radikaalilla tavalla.

"Eihän tällainen itsessään olisi niin hirvittävä asia, jos ja kun millään ei enää olisi mitään väliä;)"

Julmuutesi ja ylimielisyytesi samaa sukupuolta olevien perheitä kohtaan on kylmäävä vaikkeikaan yllättävä esimerkki tiettyjen kristittyjen ajatusmaailmasta. Sateenkaariperheet elävät samanlaista elämää kuin muutkin ihmiset, vaikka "hurskaat kristityt" koettavatkin joka mutkassa huutaa, että he elävät kuin "millään ei olisi mitään väliä".