Lempäälän Rauhanyhdistyksen tutkintaa jatkettava

anon

/ #131 Lempäälässä touhutaan omiaan, Olavi Voittosen kommentti:

13.04.2013 07:33

Tässä SRK:n puheenjohtaja Olavi Voittosen kommentti, joka ei tue Lempäälän ry:n ikäviä käytäntöjä:

"Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistyksen puheenjohtaja Olavi Voittonen sanoo ottavansa yleisellä tasolla kantaa siihen, mikä on rauhanyhdistyksissä järjestettävien seurakuntapäivien merkitys.

Voittosen mukaan päivien tarkoituksena ei ole käsitellä yksittäisten ihmisten asioita, vaan ne kuuluvat sielunhoidon piiriin.

- On hyvin tärkeätä, että jokainen voi tällaiseen seurakuntapäivään tulla uskonelämän rakentumiseksi niin, ettei tarvitse pelätä omien asioiden tulemista yleiseen tarkasteluun. Tästä lähtökohdasta käsin olemme vanhoillislestadiolaisuudessa varsin johdonmukaisesti yrittäneet hoitaa asioita niin, että säästyttäisiin tällaisista 70-luvun hoitokokousten kaltaisista ilmiöistä, joissa raja yksityisen ja yleisen tarkastelun kysymyksissä saattoi joissain tapauksissa hämärtyä, Voittonen toteaa."

Hoitokokouksia 70-luvun malliin kaipaavat vain muutamat, jollain tapaa häiriytyneet henkilöt. Meistä suurin osa ei ole 70-luvun kokouksia elänyt, mutta Olavi Voittonen on, ja hän ei niitä kaipaa. Lempäälässä osa näihin hoitokokouksiin pyrkii, ja se on aika sairasta.

Allekirjoittakaa adressi, jossa siis pyydetään vain asian puolueetonta selvittämistä ei muuta. Jakakaa adressin linkkiä eteenpäin mahdollisimman monelle.