Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Matti Suopajärvi
Vieras

/ #789 Re: Re: Re:

22.02.2011 18:16

Simo-Pekalle muutamasta kohdasta. Nämä asiat on kerrottu jo aiemmin tässä adressissa.

"Olen kuullut, että muutamat spr:n työntekijät eivät päässeet nykyiselle toimijalle, koska heidän koulutus ei

riittänyt mg:n vaatimalle tasolle."

Ei pidä paikkansa. Med Group kirjoitti työsopimukset ainakin seuraavien ammattiryhmien edustajien kanssa: lähihoitaja, lääkintävahtimestari-sairaankuljettaja, ensihoitaja amk, sairaanhoitaja, palomies.

Näistä ainoastaan palomies ei voi kirjoitetun sopimuksen mukaan toimia Tornion sairaankuljetuksessa. Silti Med Group kirjoitti työsopimuksen hänen kanssaan. Med Group ei voi määritellä kenen koulutus riittää sopimuksen täyttämiseen vaan sen täytyy täyttää vaaditut sopimuksen kohdat.

Koko SPR:n henkilökunta olisi koulutuksensa puolesta voitu palkata haluttaessa uudelle työnantajalle.

"Olen myös kuullut, että henkilökemiat eivät olisi työhaastattelussa joidenkin kohdalla toimineet, jolloin tuloksena olisi ollut " hylkäys "."

Minä en ole kuullut tällaisesta.

"Onko työttömyys parempi vaihtoehto, kuin ehkä vähän pienempi palkka ? Enkä ole kyllä kuullut, että palkkaus olisi huonontunut. Ja saako kaksi lääkintävaksia ajaa keikkaa keskenään ? "

Kukaan Tornion sairaankuljetuksessa aiemmin työskennellyt ei jäänyt työttömäksi. Usea entinen työntekijä kieltäytyi ottamasta vastaan uutta työtä mm. koska tuolloin luvattu palkka olisi jäänyt pieneksi suureen työhön sitoutumiseen nähden.

Kaksi lääkintävahtimestari-sairaankuljettajaa voisi työskennellä yhä Torniossa yhtäaikaa perustason ambulanssissa. Lisäksi hoitotason ambulanssissa lääkintävahtimestari-sairaankuljettaja voi työskennellä parin toisena työntekijänä.