Lempäälän Rauhanyhdistyksen tutkintaa jatkettava

usko on iloa eikä alistavaa

/ #177 Re: Oikea tuki

16.04.2013 20:01

#173: Uhrin puolesta - Oikea tuki

Olet hakoteillä, ei ole kysymys ihmisen kunniasta jos uhria puolustaa, on kysymys paljon enemmästä. Sinä ehdotat yhteisön kunnian puolustamisen vuoksi että uhri vaiennetaan, olet susi lammasten vaatteissa, verhoat kavalasti pahan hyvällä. Uhrin puolustaja on rohkeudellaan osoittanut että oma kunnia ei ole hänelle tärkeä. Kenelle tahansa olisi helpompi jättää uhri tielle kuin pysähtyä kuuntelemaan ja auttamaan seurauksista välittämättä. Uskon että Simo on pysähtynyt aidosti uhrin eteen ja ojentanut apunsa sitä tarvitsevalle, tuossa tilanteessa uhri itse on heikko ja avuton puolustamaan itseään. Jokaisella on oikeus ja kohtuus olla kokematta tuollaista vääryyttä ja varsinkin uskonnollisessa yhteisössä, ja varsinkin yhteisössä joka kutsuttaa itseään jumalan valtakunnaksi. Sinun tarkoitusperääsi ihmettelen, oletko yksi näistä jotka seurakuntapäivillä harjoittivat Raamatun vastaista toimintaa ja jatkat edelleen uhrin puolustajan mustamaalaamista, se jos mikä on hengellistä saastaa kun Jeesuksen esimerkkiä noudattava lähimmäinen leimataan jumalattomaksi ja rakkauden rikkojaksi. Mutta sehän on tuttua vl liikkeen sisällä, itse asia halutaan lakaista maton alle ja kohdistaa huomio henkilöihin jotka toimivat oikeuden puolustajina eivätkä alistu joukkovoiman alla.