Turkistarhaus kiellettävä!

Kössi

/ #622 Tekopyhää

17.04.2013 10:54

Maailmalla tuotetaan turkiksia niin paljon kuin niille on menekkiä. Jos Suomesta lopetettaisiin tarhaus se kapasiteetti siirtyisi maihin, joissa osassa ei ole minkäänlaista kontrollia eläinten oloista. Pois silmistä pois mielestä. Koskapa suomalainen laatu on niin haluttua, niin se tarkoittaa, että eläimienkin täytyy täällä olla paremmassa hoidossa kuin monessa muussa maassa. Toiseksi, se on ihmisen elinkeino ja elämäntyö, jonka hän on itse rakentanut omin käsin ja saa siitä elannon. Eräs vihreä ministeri sanoi, että maaseudun väki on niin kekseliästä, että kyllä ne keksivät uuden elinkoinon. On helppo puhua kun poliitikot verovaroilla ylläpidettävistä viroista hyppää tililtä toiselle. Monikohan tämänkin adressin kirjoittajista olisi valmis heittäytymään tyhjän päälle ja yrittäisi repiä leivän omalla yrittämisellä. Yrittäjän työttömyyskorvauskaan ei ole niin ruhtinaallinen kuin kunnollisess palkkatyössä ollut.