Oulun terveyspalvelujen puolesta

Millennium

/ #49 Lääkärin lusikka soppaan

20.04.2013 07:06

Oulun kaupungissa asuvana ja aiemmin myös täällä perusterveydenhuollossa työskennelleenä lääkärinä olisi paljonkin sanottavaa edeltäviin kommentteihin, varsinkin niihin joissa nykyinen huono toiminta olisi vain lääkäristä ja/tai hoitajista johtuvaa. Toki meitäkin on monenlaisia, kuten on potilaitakin. Tiivistettäköön kannanottoni suunnitelmista pariin lauseeseen:
- Jotain kertoo se, että edelleen toisaalla terveyskeskuksessa työskentelevänä ja yleislääketieteeseen erikoistuvana lääkärinä haluaisin todellakin pitää työmatkani minimissään, mutta saadakseni siedettävät työolosuhteet, jotten työurani alkupuolella ajaisi itseäni työuupumukseen ja kyynistyisi, katson parhaakseni käyttää päivässä yli 2h työmatkoihin, jotta voin olla _suorassa virkasuhteessa kuntaan/kuntayhtymään_ (en ole keikkalääkäri).
- Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun luin uusinta virkamiesten ehdotelmaa Oulun uudeksi palvelumalliksi 2020 Kalevasta; varsinkaan sitä ruohonjuuritason potilastyötä tekevien näkemyksiä ei kyllä ole suunnitelmissa huomioitu.

Tässä tapauksessa suuri ei todellakaan ole kaunista ja hyvää, sano minun sanoneen.