Salametsästyksestä kunnon rangaistukset!!

Adressin tekijä

/ #5

23.11.2007 12:13

Lasse kirjoitti:"onko se rkos, jos vanha ukko ampuu yhden hirven talvella, jotta saisi vähän enemmän ruokaa? se on kyllä vastoin lakia, mutta minä hyväksyisin sen. mutta jos tämä samainen ukko ampuisi 10 hirveä ja myisi lihaa, sitä en enää hyväksyisi."

Hyväksyisitkö sen, että joku varastaa ruokaa kaupasta, koska on nälkä? Onko sekin sitten hyväksyttävää? Suomessa ei ole sellaista köyhyyttä ja nälkää, että sellainen on tarpeellista. Jos ei ole rahaa ostaa ruokaa, niin aina on sosiaalitoimistot ja ruokakassejakin saa kirkolta! Suomessa et kuole nälkään..

"en kuitenkaan vastusta susien salametsästystä niin paljon, koska niitä on kuiteskin vielä rajan takana aikas paljon."

Hirvien metsästyksestä et pidä mutta susien salakaato on ok? Millähän järjellä tuon perustelet? Hirviä on vaikka kuinka paljon, susia ehkä 300..rajan takana niitä kyllä löytyy ja muistakin euroopan maista, mutta ne eivät ole meidän maassa. Siinä on pienehkö ero.

Aki kirjoitti: "Tarkoitan tässä nyt vain petojen ampumista.
Metsässä asuvat ihmiset eivät herää ajattelemaan "järkevämmin" jos oma turvallisuus on uhattuna. Ja tämä korpilaki on muuttunut, ketään ei enää sen nojalla tapeta, eli tämä murhan vetäminen tähän yhteyteen on vain asian paisuttelua, jossa yritetään saada salametsästäkiä yhä pahemmiksi rikollisiksi."

Oma turvallisuus ei ensinnäkään ole ollut uhattuna, mutta pelko tuntuu olevan joillakin kova. Ja totta kai asiaa täytyy ns. paisutella, koska salametsästys ON paha rikos, vaikka jotkut näköjään tuntuvat sitä kovasti puolustavan!

"En hyväksy rikosta, vaan olen vastaan EU:n määrämiä lakeja joiden takia ihmiset eivät saa elää pelkäämättä kotonaan. "

Vai EU:n määräämiä lakeja..susi oli kuules suojelun kohteena jo ENNEN EU:ta, ja se tuppaa unohtumaan joiltakin..mutta ainahan tuntuu olevan suomalaisissa sellaista herrojen vihaa. Syytellään muita, kun ei tajuta omia virheitä. Esim. koiria ei susi pihasta vie jos sen omistaja on suojannut eläimensä kunnolla: tarhat tai koira sisälle yöksi..narun päästä koira on helppo saalis ihan mille vain eläimelle.