Turkistarhaus kiellettävä!

Matti Haapala

/ #325

03.03.2011 00:39

Aika kauaskantoista ajatusta tuon turkistarhauksen kieltäminen. Tässähän on ylipäätänsä ajatuksena, että eläimillä on hyvät oltavat. Jos Suomesta kielletään turkistarhaus, niin tietenkin homma siirtyy suuremmin voimin Aasian maihin, sinne missä eläimet ovat vain pelkkää lihaa ja karvaa. Tämäkö se sitä eläintensuojelua on? Suomessa on suhteessa erittäin hyvät olosuhteet turkiseläimillä, kuin muualla maailmassa.

Jos oikeasti haluatte eläintensuojelua, tulisi teidän pyrkiä tehdä turkiseläinten olojen kohentamisen kannattevammaksi. Luonnossa nämä eläimet kokevat tuskan ja kylmän kuoleman sekä tuhoavat sen minkä ehtii. Koittakaa löytää halpoja keinoja saada näille eläimille kunnon lattian tai pehmeät seinät.

Kuvat turkistarhoilta osaavat järkyttää. Kuitenkin kuvaajat menevät napsimaan niitä kuvia tietyistä yksilöistä ja esittävät sitten niitä koko totuutena. On aina huomioitava, että turkistarhoilla on, tai ainakin tulisi olla, eläimille omat sairashäkit, joissa sitten eläintä koitetaan hoitaa ja annetaan parantua. Näistä paikoista on helppo napsia järkyttäviä kuvia. Ottakaa myös huomioon, että monet turkistarhat ovat kooltaan suuria. Tämä johtaa lähes välttämättä siihen, että sairaita/loukkaantuneita eläimiä on eikä niitä välttämättä huomata.