Kannabis lailliseksi

ei liikaa vihreet luontoo

/ #2857 Re: KUNINGASIDEA!!!!

09.03.2011 10:57

#2854: joy sdongger - KUNINGASIDEA!!!!

Tämä kuningas idea on muhinut niin kauan suomessa kuin hamppukin...  Tuholaiset hamppuhan kestää sen thc:een avul ihan hyvin mut tuo talvenkestävyys on ollu ongelma.   Kyllä noita jalostus yrityksiä on vaikka kuinka paljon esim venäjällä kasvava ruderialis on yks mistä on jalostettu aika paljon lajeja jotka ehtii kukkii pohjoisessa kesässä.  Lueskelin jostain netistä et kuulemma ois onnistuttu nokkonen( hampun sukulainen) risteyttää  hampun kaa ja näin sit saatu suomen talven kestävä lajike.  En tiiää onko iha höpö puhetta, mut kuullostaa ihan mahdolliselt.  Ainut vaan et nokkonen on niin kaukana hampusta et vähän kyl epäilen tuota.   Mut itse olen kyllä vahvasti sitä mieltä että sellanen laji ois tosi vaarallinen. Ei huumaus aine mielessä vaan luonnon kannalta. Hamppuhan on yks maailman nopein, kestävin ja suuren lehtipinta-alan tuottava rikkaruoho. Intiassaki tuli nähtyy noita villejä hamppuja ja kyllä ne tosi tehokkaasti muut kasvit tieltään jyräs ja kasvoivat vielä melkeen 4 metrii korkeiks..   Teiden reunoissa oli monia kilometrejä vain pelkkiä hamppuja ei mitään muuta.

Joten jos jalostettais laji joka pystyis suomes kasvaan ja sit jos se karkais suomen luontoo ni se tekis  suomen luonnon kasveille aika varmasti pahaa tuhoa.  Ajatteleppas miten paljon nyt jo vieraslajit aiheuttaa suomessa sukupuuttoa muille luonnon kasveille.... jos kiinnostaa ni katteleppas sellassest kasvist tietoo ku kurtturuusu (rosa rugosa). Tuo hamppu ois tota kurtturuusuu varmasti montakymmentä kertaa pahempi.  Eli itse olen ehdottomasti sitä mieltä et pidetään ne lajit hallinassa ja käytetään siemeniä mitkä tuhoutuu talvella.  Nykyään on niin paljon kaikkia autoflower lajikkeita jotka ehtii suomen kesäs kukkia ja kestävät kylmää  pitkälle syksyyn.  Eikä se kyllä ois ehkä hyvä juttu jos joka nurkalla hamppua kasvais....  Varsinki jos tää laittomuus ois vielä voimassa ni todennäkösesti hamppu tietous ois aika lapsen kengis.  Sit jengi keräilis niit puskii mist sattuu eikä osais kattoo onks niis hometta tai muuta hengitys teille vaarallist settii.. varsinki nuoret jotka on siinä iässä et tutustutaan päihteisiin kärsis siitä varmasti eniten.

Tää nyt oli vähä ohi adressin aiheen  mut oli niin kiinnostusta herättävä komenttii...

 

No tässä vähän adressin aiheeseenkin liittyen hyvä dokkari...  http://vimeo.com/14693765 Suosittelen ihmisiä jotka kannattavat kieltolakia katsomaan tämän videon niin ymmärrätte mitä me "laillistajat" ajamme takaa...  idea ei ole hampun käytön lisääminen suomessa vaan ongelmien vähentäminen.  Kieltolaki ei ole toiminut ja käyttö vain lisääntyy ja sitä myötä myös ongelmat. Joten on aika jo tehdä jotakin eikä vain junnata paikoillaan. Ei me laillastamisen kaannattajat haluta suomesta mitään huumelandiaa...