Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Vieras

/ #1170

28.05.2013 07:57

Vuosia on tämä taistelu ahneutta ja piittaamattomuutta vastaan jo jatkunut. Stop Talvivaara ja paikalliset aktiivit tietävät, mistä puhuvat. Samanlaista punnerrusta käydään monella paikkakunnalla. Aika on poikkeuksetta osoittanut aiheellisiksi ja oikeiksi heidän havaintonsa ja varoituksensa. Minkälaisia jauhopäitä me suomalaiset oikein olemme olleet uskoessamme yhdeksään hyvään ja kahdeksaan kauniiseen yhtiöiden taholta?
Nyt se loppuu, ympäristölupaa uraanintuotantoon ei sitten anneta ja ulkomaisten kaivosyhtiöiden hanhenmarssi maahan pannaan valtiovallan taholta aisoihin! Hymyilyttää vai? Olisiko tämä vallattomien kansalaisten määräys hullumpi kuin pienen joukon suunnitelmat jätevesiviemärien vetämisestä aina uuteen järveen tai uusien järvien patoaminen jätealtaaksi kun entiset täyttyvät. Tai isommassa mittakaavassa koko Suomen pohjoisen luonnon lahjoittaminen kaiveltavaksi työpaikkoja pelinappuloina käyttäen. Uraanintuotanto lieveilmiöineen sitten kruunaisi kaiken. Rahalla ei taida olla aivoja tai vielä vähemmän sydäntä, vaikka se puhua osaakin.