Kannabis lailliseksi

karstafari
Vieras

/ #2873

13.03.2011 12:46

Jäin kiinni kannabiksen kasvattamisesta. Poliisit ratsasivat kämppäni kahden maijan, kahden mondeon, yhden tutkinta auton kanssa. Asunnossani oli siis 7 poliisia ja kaksi poliisi koiraa. Asun kämppikseni kanssa ja kasvatus oli hänen kanssaan puoliksi. Sitä ei ollut tarkoitettu myytäväksi eteenpäin, vaan itse kasvatin sitä sen takia, ettei minun tarvinnut tukea rikollista toimintaa, näin koko kasvatus prosessin alusta loppuun eli tiesin ettei siinä varmastikkaan ollut mitään lisättyjä aineita (kuten lakkaa) lisäksi sain kasvattaa juuri sitä lajiketta mikä oli sairauksiini kaikkein parhaiten toimivaa (masentuneisuuteen ja ahdistuneisuuteen). Kaapissani kasvoi 12 kasvia. Kun jouduin putkaan ja pääsin kuulusteluihin, pahoittelin samantein kuulustelijaani siitä, että heille oli tullut tavallaan turhia resurssi kuluja pelkän kannabiksen takia johon hän vastasi "Et tiedäkkään kuinka turhauttavaa on juosta kannabiksen perässä päivästä toiseen, kun siitä ei kellekkään haittaa oikeastaan ole, mutta minkäs teet jos pomo näin käskee tehdä..." Mikä oli tuomioni : H- merkintä ja noin 300 euron oheissakko. Ja mietitäänpä hetki sitä, että onko kannabiksen käyttäjä / kotikasvattaja rikollinen ? Juridisesti katsottunahan hän on rikollinen (tietenkin jos hän rikkoo lakia) mutta tarvitseeko siitä ruveta kuitenkaan osoittelemaan ja huutelemaan " rikollinen, narkkari", kun kuitenkin miettii, niin esimerkiksi henkilö joka ajaa jatkuvasti ylinopeutta, niin on ihan samanlailla rikollinen niin kuin minäkin MUTTA hänellä on paljon paljon paljon suurempi riski aiheuttaa muille ihmisille vahinkoa, kuin mitä kannabiksen käyttäjällä / kotikasvattajalla on.

Olen siis itse 2v seurannut kannabiksen "haittoja" ja hyötyjä, keskustellut asiasta monien ihmisten kanssa (sukulaiseni, virkavalta, sosiaalitoimi, psykiatrit, ystävät jne) joista suurin osa on ollut sitä mieltä, että ei se kannabis ole mikään paha asia. Se ei aiheuta fyysistä riippuvuutta kuten heroiini, sen ld50 arvo on 1500kg kannabiksen kukintoa poltettuna 14 minuuttiin (lähde wikipedia), se on myöskin c4 kasvi (eli kasvi joka kuluttaa 4x enemmän hiilidioksidia ja tuottaa 4x enemmän happea verrattuna normaaliin viherkasviin). Se on myöskin tällä hetkellä maailman vahvin luonnonkuitu ja lisäksi kyseisellä viherkasvilla olisi suurta potentiaalista käyttöä esimerkiksi bio polttoaineena. Yhdysvaltain hallitus on tiennyt liki 37 vuotta, että kannabiksen vaikuttavat aineet (thc ja cbd) tuhoavat syöpäsoluja, mutta siltikään sitä ei käytetä sen hoitamiseen. Itse tosiaan käytin kannabista masennuksen ja ahdistuksen hoitoon ja se toimi paljon paremmin kuin esimerkiksi lääke valmiste Xanor (tosin ei kaikki kannabis lajikkeet). Tottahan toki olen myöskin törmännyt kannabiksen haittoihin, joista tosin suurin osa perustuu siihen, ETTÄ SE ON LAITONTA. Yksi ystävistäni sai keuhko ahtauman poltettuaan ½v PL (perus lätkä, hasis) joka on siis kannabiksen hartsia puristettuna yhteen ja jatkettuna jollain aineella saaden siihen lisää painoa. Suomessa kadulla pörräävässä PL:ssä saattaa siis olla seassa ihan mitä tahansa (kengän pohjasta vanhoihin lääkkeisiin) ja lisäksi suomeen rajan ylitulevassa PL:ssä ei välttämättä ole vaikuttavia aineita OLLENKAAAN.
Lisäksi moni tuttavistani jotka ovat polttaneet kannabista niin ovat sen myötä törmänneet muihin huumeisiin kuten amfetamiiniin ja tietenkin kokeilleet sitä, mutta tämäkin vain johtuu siitä, että paikasta josta he ovat tottuneet hakemaan kannabista, niin onkin ilmoitettu, että "hei sori mul ei oo kyl nyt budia, mut mites ottasitko vaikkapa pirreä..." jne... Eli tämäkin johtuu juuri siitä, että kannabis on laitonta. Olisiko esimerkiksi ystäväni törmänneet amfetamiiniin JOS kannabista olisi saanut hakea esimerkiksi lähimmästä alkosta täysin laillisesti (: ?...

Huomasin itse myöskin sen, että kun jäin kiinni ja en pystynyt enään tarjomaan ystävilleni perjantai illan rentoutumis savuja, niin he ovat sen jälkeen päättäneet ruveta juomaan viinaa perjantai illan virikkeiksi.. Mitäpä tästä on seurannut ? Paikkakunnallani on nyt ruvettu tekemään ilkivaltaa, ajellaan kylällä kännipäissään, tapellaan kavereiden kesken pienestäkin asiasta. Tälläistä se ei ollut silloin, jos he polttivat hamppua. Tai tietenkin nämä perus juopot riehuivat aina, mutta ei se näin radikaalia ollut...

Yksinkertasesti AVATKAA IHMISET NE SILMÄT JA HEITTÄKÄÄ NYT NE ENNAKKOLUULONNE..