Ensihoitajien koulutuksen jatkuttava Tamk:ssa

nimetön

/ #3

14.06.2013 13:33

Minusta on myös aika epäasiallista vedota ihmishenkiin tämän asian yhteydessä. Kuten julkisissa kirjoituksissakin on henkilöt kommentoineet " ensihoitajat ovat kotipaikkauskollisia". Tämä ei siis tarkoita sitä että he olisivat opiskelupaikkauskollisia. Opiskelupaikat eivät ole vähenemässä valtakunnan tasolla vaan niitä siirretään niihin ammattikorkeakouluihin jotka ovat valmiita panostamaan ensihoitajien koulutukseen, kouluja millä on vakituisia ensihoidon opettajia, jotka omaavat myös pitkän työhistorian sairaalan ulkopuolisesta hoidosta ( tamkissa tämmöisiä ei kuulemani mukaan ole ensihoidon koulutuslinjalla ollenkaan) Onko tämä sitten huono asia jos opiskelupaikat keskitetään niihin kouluihin missä ensihoidon koulutusohjelmaan panostetaan? Onko ensihoitajaksi haluava tarpeeksi motivoitunut jos hän ei viitsi vaihtaa paikkakuntaa opiskelun ajaksi, luulisin että tämmöisen opiskelijan tilalle löytyy näillä hakumäärillä se joka on tarpeeksi motivoitunut ja haluaa oikeasti opiskella ensihoitajaksi. En siis ehdottomasti ole puoltamassa ensihoitolinjan lakkauttamista mutta jos sen pitämistä halutaan puolustaa niin moni varmasti haluaisi kuulla niitä oikeita ja päteviä perusteluja asialle? Onko tamk sitoutunut antamaan resursseja ja kehittämään ensihoitajien koulutusta omassa koulussaan jos linja jää sinne?