IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

hyvää työtä

/ #2282 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

19.06.2013 16:36

#2281: Taisto Holla, Mieskonmäki - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Tätä voidaan kysyä vuoden tai parin päästä uudestaan. Josko vaikka mieli muuttuisi.

Ei nimittäin taitu. Ai mikä? No suomen velkaantuminen.

Oletko Taisto muuten työllinen, työtön vai eläkeläinen?

Jos työllinen, hyvä niin, mutta et sinä silti globalisaation karvaista kouraa karkuun pääse. Sen koura on pidempi, karvaisempi ja karttuisempi kuin verokarhun ja se ulkoistaa osan työstään verokarhulle.

Ei kunta tai valtio voi loputtomiin velkaantua ja toimia puskurina kansalaisilleen. Ei kunta voi vuodesta toiseen tehdä -40miljoonaa euroa alijäämää. Vai voiko?

Vantaalla taitaa olla tilanne kaikista huonoin. Vantaa ei saa velkaa vapailta markkinoilta.

Eilen 650 ihmisen irtisanomisista ilmoittaneen Stora Enson toimitusjohtaja Jouko Karvista haastateltiin Talouselämän juttuun, jossa heille esitettiin kolme kysymystä joista yksi oli "Mitkä seikat puhuvat Suomea vastaan yrityksenne investointien kohdemaana?"

Jouko Karvisen vastaus: "Suomi on etäällä päämarkkinoista ja yhteisöveron vastapainona kielteisellä puolellakin on monia veroluonteisia elementtejä, kuten energiaverotus yleisemmin sekä vaikkapa maakaasuveron ja turveverotuksen korotukset sekä windfall-vero. Myös työvoimakustannukset, raaka-aineen saatavuus ja hinta sekä päätöksenteon ennakoitavuus ovat globaalisti tekijöitä, joissa Suomi ei ole kansainvälisen kilpailukyvyn kärkimaita."

Onneksi olkoon, olette omalta osaltanne olleet mukana 650 ihmisen irtisanomisissa.