Leikkipuisto Lampi

Kahden äiti

/ #18 Leikkipuisto Lampi takaisin toimintaan!

20.06.2013 07:30

Itäkeskuksen ja Mellunmäen välissä on monta leikkipuistoa, mutta niin on meitä lapsiperheitäkin valtavasti! Leikkipuisto Lampi on monille perheille se lähin ja rakkain puisto - se tarvitaan mitä pikimmiten takaisin toimintaan! Mitä pidempään remontin kanssa vitkastellaan, sitä huonompaan kuntoon piha-alue menee ja kohta on edessä todella kallis remontti - pahoin pelkään, että silloin koko ihana puisto vaan lanataan hiekkakentäksi. Piha-alueet ovat jo nyt, kesäkuussa 2013, aika hurjassa kunnossa joten aikaa vitkutteluun ei ole. Lapsiperheet ja lapset tarvitsevat panostusta, myös ja etenkin taloudellisesti vaikeina aikoina, kun äidit ja isät kohtaavat työttömyyttä, tulisi kaupungin tarjota myös heille verorahojen vastineeksi puistoja, missä voi käydä viettämässä aikaa lasten kanssa. Kaikki tutkimustulokset puhuvat sen puolesta, että raitis ulkoilma tekee hyvää pääkopalle, vähentäen stressiä, myös aikuisilla ja etenkin lapsilla joten leikkipuisto Lammen, tuon rakkaan lähipuiston, kuntoonlaitto ja avaaminen voi olla korvaamattoman tärkeä asia monille lähialueen perheille, joilla tulisi pienten lasten kanssa liian pitkä matka alueen muihin puistoihin tai yksinkertaisesti kynnys lähteä kauemmas voi olla ylitsepääsemättömän iso - kaikilla kun ei ole autoa tai mahdollisuutta matkustaa kauemmas puistoilemaan.

Helsinki on lapsiperheelle hyvä, näyttäkää nyt, että välittämistäkin löytyy!