Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista

Vieras

/ #965 Re: Re: Tietoa

06.07.2013 06:10

#964: - Re: Tietoa

On se kyllä hyvä, että saatiin Venäjän valtio osakkaaksi Fennovoiman ydinvoimahankkeeseen. Venäläisille ei ehkä ole niin väliksi, että onko hanke taloudellisesti kannattava. Fennovoiman piti rakentaa maailman suurin ydinvoimala, nyt suunnitelmissa on puolet pienempi voimala samalla rahalla, näinkin sen voi sanoa, että hanke tulee ainakin tuplasti kalliimmaksi.

Ja varmastikin Venäjän valtio pitää itse huolta omaisuudestaan, joten Pyhäjoen voimalan turvallisuudesta tullee myös Venäjän poliisi ja armeija olemaan kiinnostunut, joten tältäkin osin voidaan olla hyvillä mielin, kun saadaan huomattavasti lisää resursseja tälle alueelle

Ja STUK miehille tulee loistotilaisuus päästä tutustumaan yhtä aikaa Pyhäjoelle rakennettavaan venäläiseen ydinvoimatekniikkaan, ja Olkiluotoon rakennettavaan länsimaiseen tekniikkaan. Varmasti monelle STUK-miehelle on tarjolla loistavia urapolkuja Venäjän ydinvoimateollisuudessa jälkeenpäin, heillähän on tapana siirtyä sinne STUK uran päätyttyä

Aikoinaan uusien ydinvoimaloiden rakentamista perusteltiin sillä, että pitää päästä eroon venäläisestä tuontisähköstä. Mutta nyt siis aiotaan rakentaa Venäjän valtion omistama, venäläinen ydinvoimala Suomen maaperälle. Ehkä suomalaiset valtionpäämiehet eivät ole ihan Winston Churchill tasoa, jos näin todella tapahtuu