Kristityt Sanoma-konsernille: lopettakaa heti vihakampanja

Vieras

/ #215 Asian ydin

11.04.2011 14:57

Suvaitsevaisuus arvona tarkoittanee, että sitä tulisi osoittaa kaikkia kohtaan. Nyt näyttää siltä, että yhteiskunnassa ja mediassa on aina joku ryhmä, jota suvaitsevaisuus ei koske. Aiemmin ryhmä oli joku muu, nyt näyttää, että tämä koskee esim. kristittyjä. Eikä liene liikaa kysytty, miksi ihmiset, jotka ajavat suvaitsevaisuutta, eivät suvaitse kristittyjen eriävää mielipidettä.

Kristittynä ajattelen, että ykköskysymys ja tärkein on se, että saavatko ihmiset tiedon rakastavasta Jumalasta ja haluavatko he tutustua Häneen. Yliampumista keskusteluissa on tullut nyt monelta suunnalta.Jokaisella on oikeus rakkauteen ja kunnioitukseen, vaikka ajateltaisiin eri tavalla. Se koskee niin seksuaalivähemmistöjä kuin kristittyjä. Tavallaan surkuhupaisaa ja täysin unohtunut puoli keskustelussa on se, että jos ajattelen esim,omaa koulunuoruuttani,kiusaamisasiassa nämä kaksi ryhmää olivat kyllä samalla puolella. Jos olit "uskis" tai homo, varmasti siitä sai kuulla.

On surullista, että keskustelut ovat kärjistyneet näin. Jokaisen olisi varmasti hyvä kysyä itseltään, miksi asiasta niin kiihtyy ja miettiä, viekö asioita rakentavampaan suuntaan vai pahempaan ja miksi niin tekee?

Jos kristittyinä tiedämme jotain pahaa tapahtuneen, meidän tulisi kantaa vastuu ja toimittaa hyväksikäytetyt ihmiset avun piiriin. Jos emme tee sitä maineen tai muun vuoksi, siitä tulee kallis lasku. Yleisestä keskustelusta voi olla se hyöty, että ihmiset hakevat helpommin apua, mutta se täytyy aina tehdä uhreja kunnioittaen. Repivät otsikot eivät auta uhreja, vaan keskustelun pitäisi olla kaikin tavoin asiallista. Siinä medialla on kyllä iso vastuu. Asiaa ei tee yksinkertaisemmaksi se, että meillä ihmisillä on tapana sijoittaa paha itsemme ulkopuolelle.

Joten toivon kaikilta osapuolilta kunnioittavaa asennetta lähimmäisiä kohtaan ja keskusteluun.Emmeköhän me kaikki mahdu samaan maahan.