Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Matti Suopajärvi
Vieras

/ #949 Re:#948

11.04.2011 22:17

"Matti, se asetuksen kolmanneksi viimeinen kappale alkaa seuraavilla lauseilla:

"Tämä asetus tulee voimaan 1 päivänä toukokuuta 2011. Siitä, koska ensihoitopalvelu on viimeis-tään järjestettävä terveydenhuoltolain 39 §:n mukaiseksi, säädetään terveydenhuoltolain 79 §:n 1 momentissa. Tämän asetuksen 8 §:n 2 momentissa tar-koitetun henkilöstön koulutusvaatimuksiin voidaan soveltaa tämän asetuksen voimaan tullessa voimassa olleita säännöksiä vuoden 2013 loppuun.""

Ei se nyt vaan ala!

11§ alkaa noin. Osaan lukea. Kyseisen §:n ja koko asetuksen kolmanneksi viimeinen kappale alkaa kuten kirjoitinkin. Ja sitä käytin vastatakseni Ammattilainen minäkin #943 esittämään kysymykseen.

"Lisäksi "paikallistuntemus" on täysin absurdi ja aikansa elänyt käsite jota ei vaadita edes oikeilta viranomaisilta missään virassa."

Ihan oikea viranomainen, Tornion Kaupungin Sosiaali- ja terveyslautakunta, kuitenkin vaati sitä tarjouspyynnössään. Ostajalla on oikeutensa. Se ettei se valvo oman vaatimuksensa, jonka se maksattaa veronmaksajilla, toteutumista on toki absurdia. Ja sopimuksen vastaista.

m