EI tuulivoimaloita Kaskisiin

Tuomo Kangas

/ #134 Tyhmän eväät syödään ensin

21.07.2013 05:21

Euvostoliitossakin ollaan älytty, ettei tuolla tuulivoimalla saada oikeasti sähköä, kuin tukemalla sitä tähtitieteellisillä summilla ja se on kestämätöntä eri maiden valtiontalouksille.
Vanha totuus on, että tyhmän eväät syödään ensin. Suomi pyrkii jälleen kerran pölhöyden paalupaikalle. Tuulivoimamaissa Saksassa sähkö maksaa jo 26,8, ja Tanskassa 29,7€ per 100 KWh. Suomessa vain 15,6€ per 100KWh eli sähkö on vielä "halpaa".
Suomi on masokistien luvattu maa ja täytyyhän tässäkin päästä "eurooppalaiselle tasolle" ja se tapahtuu mikäli tämä tuulivoimahullutus toteutuu. Sinä veronmaksaja maksat tämän "vihreän" (muka) sähkön. Tuulivoiman rakentaminen sähkön siirtolinjoineen tuhoaa valtavasti tosiasiassa ympäristöä. Kuntien virkamiehet yrittävät epätoivoisesti säilyttää työpaikkansa kuntien itsenäisenä pysymisen kautta, se on myös yksi syy tähän tuulivoimahullutukseen.

Uusiutuva energia on ok, mikäli se työllistääi eikä sen tukeminen tarvittaessa tule kalliiksi. Koska metsäteollisuus ei enää välitä Suomesta se voikin jäädä marginaaliin ja käytettäisiin esim. ensiharvennuspuun rungot energiantuotantoon.