Kristityt Sanoma-konsernille: lopettakaa heti vihakampanja

Raamattuopiston käynyt
Vieras

/ #255 Jos ei viitsi lukea, ei opi kirjoittamaankaan!

18.04.2011 03:04

Ha ha, KD -1 paikka! Herra kirkasti oman näkemyksensä, mikä ei näköjään olekaan sama kuin oikeaoppisena esiintyvien fariseusten eikä edes kristillisten. Olen muuten aina ollut sitä mieltä, että uskovien sekaantuminen politiikkaan on syntiä. Siksi Jumala nyt rankaisi kannatuksen laskussa. (Kiihkoilijoiden sekopäälogiikan mukaisesti) ;D

Jos täällä kirjoittelevat lukisivat oikeasti itsenäisesti raamattua, niin he myös osaisivat kirjoittaa oikeaoppisesti. Mutta koska eivät osaa kirjoittaa, päättelen mielipiteiden muodostetun kiihkomielisiä saarnoja kuunnellessa, ei itsenäisesti raamattua lukiessa. Siksi ei kannattaisi vedota kirjaan, johon ei ole perehtynyt.

Itse olen lukenut koko Raamatun ainakin viiteen kertaan ja lisäksi Uuden Testamentin toiset yli viisi kertaa ajatuksella läpi. Jos te kiihkoilijat vaivautuisitte samaan, niin ihan pakostakin oppisitte suomen kielen perussäännöt siinä samalla huomaamatta. Raamatussa nimittäin noudatetaan virke-, lause- ja kappalejakoja ym. suomenkielen sääntöjä. Eikös laiskuuskin ole syntiä?

Yhteenkin syntiin syyllistymällä teiltä menee oikeus tuomita muita. Niinhän Jeesus sanoi aikoinaan fariseuksille ja sanoisi tänään teillekin, jos Häntä kuuntelisitte, te kovasydämiset kadotetut, jotka suljette silmänne omalta pahuudeltanne. Toisten tuomitseminen on ovela keino kääntää katseet pois omista synneistä.

Ja miksikö pitäisi opetella kirjoitustaito? Koska surkeasta tekstistä ei saa mitään tolkkua, eikä sitä siksi viitsi lukea, eikä sanoma siten tavoita kohdettaan. Kuten "vieras" 250, 249, 248, 247, 245, 243, 240... (taitaa olla yksi ja sama kirjoittaja).