EI tuulivoimaloita Kaskisiin

/ #142 Re: KASKISIIN KASKISIIN FAKTA

27.07.2013 20:07

#141: Eko teko - KASKISIIN KASKISIIN FAKTA

Pittääpä herätä talviunilta ja vähän ottaa osaa edellisiin.

kerro toki kaikille jos sinulla  on tietoa/ tuloksia tuulimittauksista (kuukausi ja vuosikeskiarvot)

et ole tainnut katsoa kartalta saati käynyt ikinä kyseisillä alueilla, siellä ei ole minkäänlaista infraa.

siirtoihin ja rakentamiseen vaadittavat tiet ja sillat tulisvat vaatimaan järkyttävän suuria tietöitä.(vaadittavista tien kokoluokista on kuvia täällä)

esim. sillan rakentaminen saaren kolmelle myllylle.perimätiedon mukaan erään kentän laajennuksen yhteydessä on rantaa koeporattu ja siellä on toistakymmentä metriä mutaa ennenkuin osuu mihinkään kovaan,rakenna ny siihen silta 250 tonnin kantavuudelle.eipä mene paljon mursketta.(matka about 500 metriä?)

ja toiset kolme tulee suopohjalle/vesijättömaalle ja alueella on myös paljon kalliota, että dynamiittia kuluu.

järkevä-puhdas-ympäristöystävällinen niinkuin kirjoitit.

puhdas. siitä oon samaa mieltä. tuuli toimii polttoaineena ei siitä itsessään tule päästöjä.

ympäristöystävällinen. nyt jo sotii mun ajatusmaailmaa vastaan,aivan järjetöntä luonnonmullistusta että saadaan tie ja plaani edes yhdelle myllylle.(tuhotaan luontoa että saadaan pelastettua luontoa)

tähän järkevään palaan kohta.

törkeää yleistystä joka sortaa eläkeläisiä ja työttömiä. suurin osa ihmisistä ovat syyttömiä siihen että vanhenevat tai ovat irtisanottuja jostain suuryrityksestä tai mistä vaan.

alle nelikyppinen perheelinen täysterve veronmaksaja joka kuorii perunansa itse ja vastustan silti tuulivoimaa.

tuulivoima ei käynnistyttyään työllistä kuin 0,5 miestyövuotta joka hoidetaan laitevalmistajalta.

rakennusaikana jokunen dumpperikuski saa töitä. eli ei se työllistä pysyvästi.

kunnan oloista ja pidosta saa aina mussuttaa, muuten asiat menee "niinkuin ennenkin on tehty"

tästä toiseen viestiisi..

tuomo kangas/kai ylikoski/jukka finni( miehet jotka puhuvat omilla nimillään ) puhuvat asiaa.on tutkittua tietoa, oma kohtaista kokemusta, paljon uutisia,linkkejä, tutkimuksia, jotka ovat eri alojen asian tuntijoiden tekemiä, täällä niitä vain tuodaan julki.koska näistä asioista ei saa tietoa ellei sitä etsi.he ovat etsineet sen muiden puolesta.

siihen menee muutama tunti kun tutkii koko aineiston läpi mitä täällä on, mutta se on näkemystä avartavaa ja suositeltavaa, on aiheesta kumpaa mieltä vaan.

paras tapa käsitellä asiaa mitä ei tajua on, kerätä mahdollisimman paljon tietoa ja muodostaa johtopäätökset sen perusteella.

paatoksellinen inttäminen on aika ärsyttävää jos sen tueksi ei ole esittää mitään muutakuin mutu fiiliksiä.

eihän tämä mikään salaisuus ollut, siitä vaan pidettiin niin vähän ääntä kuin laki velvoittaa ja loma aikana että valittaminen vaikeutuu.

nyt palataan siihen järkevyyteen mikä jäi kesken..

tuulivoima ei voi tuottaa muutakuin tappiota ilman tätä takuutariffi järjestelmää, sen takia se on luotu, mikä koituu meille kaikille vielä todella kalliiksi (tutki linkit!)

sitten otetaan vielä kertauksena summasuramummummunimun:

vaadittavat ympäristön tuhot

äänihaitat

välkeilmiöt

asutusten läheisyys

terveysvaikutukset

hyötysuhteet

käyttöasteet

kunnallisverot

koko paketti ( täältä löytyy tietoa kyllä )

miksi ottaa edes riskiä?

vois vaikka pyytää että tutustukaa aineistoon asian vaatimalla vakavuudella

sen takia vastustan tuulivoimaa kaskisiin ja koko suomeenkin.

vielä nimimerkin takaa

Not