EI tuulivoimaloita Kaskisiin

Tuomo Kangas

/ #165 Haaveet kaatuu

16.08.2013 18:37

Aiat eivät nimenomaan tule etenemään. Tuleva taloudellinen rysähdys tulee vaikuttamaan, että hankkeet menevät jäihin ja vastustus tariffien jakelemiseen kasvaa kasvamistaan myös kansan keskuudessa, kunhan tieto edelleen lisääntyy.
Viimeistään talvella ollaan vakavasti miettimässä mistä kaikesta tässä maassa voidaan leikata ja syöttötariffit tulevat tarkasteluun viimeistään hallituksen kaatuessa.
Hyvä on jos tämä hallitus Uutta Vuotta näkee. Toisaalta olisi hyvä, jos tämä hallitus yrittää pysyä pystyssä mahdollisimman pitkään - saavat valtiontalouden todella huonoon tilaan ja toisaalta mitä kauemmin talouden todellista tilaa yritetään peitellä, sitä voimakkaampana realiteettina se läimäistään kansan naamalle.
Joka puolella on alettu valittamaan hallinto-oikeuksiin kesken olevissa hankkeissa. Sen jälkeen on KHO:n vuoro ja se kortti katsotaan tarvittaessa. Se kierros kestää helposti pari vuotta.
Onneksi kansa alkaa heräämään, minullekin on usein soitettu ja kyselty asioista.
Eräskin asetti kantani ensin kyseenalaiseksi, mutta tutkittuaan asioita soitti uudestaan ja oli tullut samoille linjoille.
Hankkeiden vetäjät tulivat liian ahneiksi ja yrittivät oikaista.
Hallinto-oikeuksissa paikat notkuu valituksista ja nyt on huomattu, että melumallinnukset ovat aivan sikapielessä, ei ole tehty jäävaaratutkimusta, laitevalmistajan vaaraohjeistukesta ei ole tiedotettu missään tilanteessa. Maanomistajat ovat kirjoittaneet sopimuksensa tietämättä em.!!!
Mutupupukirjoittajalle ehdotus: perusta adressi: "Tuulivoimaloita Kaskisiin". Montakohan nimeä saisit? Kaksi? Vai peräti kolme!