Ei lasten missikisoille, ei nuorten ulkonäköpaineille!

entinen yksinhuoltaja

/ #144 Taitaa raha ratkaista

19.08.2013 20:15

Olen 2 tytön äiti.
Silloinku lapset oli pieniä kyl kävimme Micro autoilla ajelemassa 2 kertaa viikko ja seurassa oltiin. eli kausi maksut maksoin.
koiranäyttelyissä juostii koiria 4 kpl. kaiken mailman leireillä, ratsastus tunnit maksoin.
olisi kyllä maksanut missikisatkin tytöille. jos niitä olisi järkätty.
lapsia ei tarvi silti myydä ja solvata. usan missikisoissa on myös ollut pullukoita tyttöjä ja jotka on nyt sitten myös pärjännyt.
minun mielestä kyse on aivan tavallisesta harrastuksesta, joten parempi sekin, kuin hki asematunnelissa pyöriminen tai kylän jengissä pahojaan tekeminen.
missikisoihinhan ei tarvi kenenkään lapsiaan ilmoittaa, jos ei haluu.
ei kaikki vanhemmat ilmoita micro autojen kerhoihinkaan. ei kaikki pääse ratsastamaankaan.
jokainen voi mennä iteensä, ja miettiä mikä sopii omalle kukkarolle ja lapselle.
mun lapset mielummin harrastaa, kun juoksee ympäri kyliä. tekemässä pahaa.
noista vastauksista en löytänyt yhtään järkevää perusteluu, minkä takii vastustatte lasten missikisoja.
monet kumminki laittaa lapsensa mallikouluun ja valokuvamalliksi. kyl niitä kuuvii sitten suvun kanssa katelaan ja ihastellaan.
ymmärrän kumminki mielipiteitä. mutta tää on mun mielestä turhaa. suomessa on niitäkin vanhempii jotka lentää rapakon taakse viemään kisoihin kullan nuppujaan. arvostan niitä vanhempia, kun tukee lastensa harrastusta. monesti on kyllä kyse lapsen omasta tahdosta ja vanhempien tuesta maksaa kalliit puvut. niinkuin luisteluvarusteet ja jääkiekko varusteet. ei nekään ole ilmaisia.
Mutta teidän kirjoituksista kuvastaa haluttomuus oikeesti panostaa omiin lapsiin ja heidän harrastuksiin.
tiedän kuinka pennii venytin, kun olin yksinhuoltaja . itse kustansin omien harrastukset.
Lasten missikisat ja paletti on mun mielestä sama asia. joten kaikista ei vaan ole kakkia asioita tekemään. mut jos joku haluaa lasten missikisat sallikoon heille missikisat.
mun lapset on nyt aikuisii ja minulla on lapsenlapset ja aivan varmasti vien heidät vaikka sinne rapakon taakse kisaamaan. hävetkää kun olette niin kamalia.