Kotihoidon tuen jakaminen perheiden päätettäväksi

Äiti

/ #252 Tasa-arvo alkaa kuulostaa kirosanalta...

09.09.2013 08:56

Uudistukselle ei ole mitään uskottavaa perustelua. Tällä nykyiselläkin kotihoidontuki-mallilla vanhemmat voi halutessaan jakaa kotihoidontuen keskenään, vaikka tasan puoliksi, jos tässä asiassa tasa-arvoa perheeseensä haluavat. Mutta niiltä, jotka hoitaisi lastenhoidon toisin, ei sitä valinnan mahdollisuutta tässä uudessa mallissa enää annettaisi. Törkeää ylhäältä sanelua kuka kenetkin hoitaa- Hävetkää! Nykyinen malli on erinomainen, jos tämä ilmoille päästetty on vaihtoehtona.

Milloinkohan rajoittavat "Kiinan malliin" sopivan lapsiluvun perheelle, ja säännöstely, että yksi tyttö ja yksi poika perhettä kohden. Tasa-arvon nimissä. Jaetaan lapsia sitten eri perheiden kesken sukupuolen mukaan, että kaikilla on varmasti juuri samalla lailla, täysin samanlainen perhe, joka hoidetaan samaan tyyliin. Erilaisuus ei käy, tulee muuten paha mieli, jos kaikilla ei ole viivottimen tarkasti tasaiset palat kuin Valionpingviini-jäätelössä konsanaan.