Vaadimme ruoan arvonlisäveron alentamista Saksan (7%) tasolle

Vieras

/ #110 TURHAT POIS

22.09.2013 18:53

Kaikkein parhain olisi jättää ruuan kuljetuksesta ja varastoinneista turhat välistävetäjät pois ja ostaa vain suoraan tuottajalta. Mitenkähän Suomeen saisi ruuantuottajien yhteisesti omistamia kauppoja, joista voisi ostaa oikeasti lähiruokaa, jota ei ole turhaan kierrätetty Helsingin keskusvarastojen kautta takaisin Suomeen. Se tuntuu vain niin typerältä, että vaikka Savossa tuotettu ruoka kujetetaan ensin rekoilla Helsinkiin varastoon ja sieltä rekoilla takaisin Savoon kauppoihin. Kaikki turhat kuljettelut ja varastoinnit nostavat ruuan hintaa. Nämä Keskot ja S-ryhmät ovat vain suurimpia kulujen aiheuttajia joiden käskystä ruoka kierrätetään vain heidän omistuksensa kautta, että he voisivat ottaa kaikesta itselleen suurenosan ruuan lopullisesta hinnasta ja voisivat määrätä kaikista ruokatuotantoketjuista. Pienet yksityiset paikalliset kaupat vain takaisin ja niiden kauppiaille suorat sopimukset lähimpien ruuan alkutuottajien kanssa, niin ruuan hinta putoaa puoleen ja alkutuottajatkin pärjäisivät paremmin.