SUOMELLE OIKEUS PÄÄTTÄÄ ITSENÄISESTI SUSIKANNASTA

Adressin tekijä

/ #10

25.12.2006 12:21

Syytät minua siitä, että olisi väärin käydä keskusteluja sudesta palstalla, jossa itse toimin valvojana ja kuitenkin juuri esim. joiltakin lemmikkieläin palstalta minut on bannattu pois sen tähden, että olen esittänyt kantaani (joka on susienvastainen). Eivätkö kyseiset lemmikkieläinpalstat ole olleet puolueellisia ja sokeudessaan tahtoneet nähdä vain yhden puolen susiasiassa, vaikka minua yrität nyt syyttää moisesta? Peiliin katsomisen paikka totisesti!

Väität, että susienpuolesta puhujat paukuttaisivat puolueettomalla tutkimustuloksilla valistumattomia päähän ymmärtämättä laisinkaan, etteivät susikannan kasvun puolesta puhujat ole sittenkään niin puolueettomia kuin antavat ymmärtää. Tätä asiaa olen kyllä käsitellyt sivuillani!

Mielestäsi karjalla tulisi nytkin olla paimenet mukanaan, niin kuin ennen, etkä tunnu ymmärtävän laisinkaan noiden paimenten merkitystä! Historiassa paimenet tappoivat armotta suden, jos se ilmestyi karjaa vaanimaan, mutta nythän niin ei saa tehdä, vaan pitäisi sivusta katsoa suden tekosia. Kiitos susiensuojelijoiden, jotka sokeassa innossaan ovat saaneet kyseisen valitettavan ilmiön aikaiseksi ja ikään kuin tekopyhyys ei riittäisi, sinäkin kehtaat vielä täällä mesota siitä, että pitäisi olla itse paimentamassa karjaansa niin kuin ennen ymmärtämättä laisinkaan, että jos paimenella olisi tänä päivänä samanlaiset oikeudet, moni varmasti niin tekisikin! Mutta ongelmahan on nimenomaan siinä, että ihmisiltä ollaan viety oikeudet suojella karjaansa!

Et viitsi kertoa fiiliksen tilalle faktaa, kirjoitit, mutta mitäköhän faktaa sinulla olisi minulle kerrottavana? Joitakin disneylandin kaltaisia satumaisia sepityksiä, joissa susi ja ihminen elää rintarinnan ilman mitään ongelmia, niinkö? Kertoisit varmaan jotakin sellaista perusteluiksi kannallesi, joista kuitenkin vastapuolta yrität hyvin epätoivoisesti syyttää. Odotan siis faktoja kehiin..

Ja elokuva-arvosteluko oli jotenkin tuulesta temmattu? Mielestäni kyllä se oli se kyseinen elokuva, eikä suinkaan sen arvostelu!

* Kyllä tässä ollaan susiasiaa pyritty tutkimaan puolueettomalta kannalta, toisin kuin susiensuojelijat sokeassa vimmassaan! Niin, helppohan se on katsoa susipolitiikkaa kuin lapsi satua, jos ei asia itseään millään tavoin kosketa...

- Marko Lind-