EI! synnytysten lopettamiselle Oulaskankaalla.

Vieras

/ #73

06.10.2013 06:40

Eipä ole koskaan Oulaskaankaalla tullut olo, että siellä olisi riski synnyttää lastenlääkärin puuttumisen vuoksi.
Miten on mahdolliset komplikaatiot aiottu hoitaa tien päällä. Voimakkaat verenvuodot, istukan irtoaminen, eloton vastasyntynyt, lisähappea tarvitseva vastasyntynyt,se hätäsektion tarve, entä kun komplikaation saa sekä lapsi, että äiti. Miten yhden ambulanssihoitajan osaaminen, aika, kädet riittää hoitamaan nämä turvallisesti?.

Kun lapsen tai äidin henki on vaarassa, siinä ei välttämättä enää kaasun painaminen riitä pelastamiseksi. Väittäisin, että sairaalaolosuhteissa kaikki voidaan hoitaa pätevämmin, vaikkei juuri oikean alan erikoislääkäriä siihen hätään löytyisikään, tai vähintään saadaan äiti ja lapsi pysyttelemään hengissä siihen asti, että se oikean osaamisalan edustaja saadaan paikalle.

Kyllähän tässä nyt leikitään turvallisuusasioissa. Eiköhän sitä synnyttäjien, että vastasyntyineiden kuolleisuus lisäänny, kun pienet yksiköt ajetaan alas ja matkasynnyttäjien määrä lisääntyy, matkat lisääntyy, riskit lisääntyy.

Täysi aivopieru koko suunnitelma. Toivottavasti asia tajutaan, ennen vuotta 2016.