Ei kivilouhimoa Vuorelan Hanhimäkeen, Siilinjärvelle

Vieras

/ #29 Talo myyntiin

06.11.2013 05:47

Pelle kuulemistilaisuus eilen Kunnonpaikassa. Mikä helevetin välimatkan mittaus se on louhoksen keskeltä vaihde 1:stä, kun luvan ja oikean mittaustavan mukaan avolouhoksen reunalta pitäisi mitata josta ääni ja tärypisteen aiheuttaja - joten anteeksi vain ollaa alle 500 jm. Ja muutoinkin kunnan kaavoituspolitiikka ja tämä lupa ovat törkeästi ristiriidassa. Enin osa virkaihmiset täysiä keskiasteen seniileitä, eivät asu lähialueella niin sehän on yksi ja sama mitä tehdään. Törkeyden huippu lautakunnasta tilaisuuden puheidenjakaja Hra xy isokarjun naaman vääntely ja kommentoinnit osoitti suunnan hänen asiapitoisen johtamisen asiassa, esim. komment: laitatte urakoitsija maksamaan, kun on kyse tavanomaisesta ja normaalista keskustelusta ja kiinteistöjen omaisuuden turvaamisesta. Komennelkoot omassa liiketoimessaan mutta ei tarvitse kylän raitilla. Miksi etelä-siilinjärvi on aina näissä asioissa kunnan toimesta käymälä. Kaavoituspäämies ihan pihalla kun väittää että Kunnonpaikan lähialue olisi entistä kasvamassa lähiossä olisi se virkistyspainopistealue. Eihän siellä ole juuri mitään ja vain vähän rakennusten ja rannan välissä kävelyväylää vähäinen pätkä. Paasisalon kuuluisi myös ottaa kehityksen alle samoin kuin Hanhimäki. Miksi ei kunnassamme osata käyttää pakkolunastusta kuin muuallakin. Kyllä näillä varoilla turvattasiin Itkosen pojankin tulevaisuuskin - tilahan on eittämättä jäänyt nykyinfran puristukseen jolla ei Hanhimäen osalle merkittävää maataloustuotantoa. Nykyinen täyskypsä metäskin avohakataan varmasti luvan aikana joten näkyvyys on suora Rissalantielle päin. Hankijalle itselleen ei näet kotituisi kuin murto-osa liikevaihdosta koska kaikki erityistoiminta tapahtuu alihankintojen kautta. Tätä myöten ei ole esitetty asiapitoista maisemointia ja alueen hyväksikäyttöä, joten ei taida mahdollinen vakuusvarat riittää alueen ennalleen saattamiseski. Tämä huomio siksi koska tällä menolla 20-v päästä maailmalle toimintarvot toista kuin nyt tai ennen vanhaan.