Ei kivilouhimoa Vuorelan Hanhimäkeen, Siilinjärvelle

/ #83 Re:

10.11.2013 14:49

#82: Simpantie -

Tämä on minunkin suuri huolenaiheeni. Myyntiarvon ilmeisen laskun lisäksi ei voida mitenkään poissulkea sitä, että kiinteistöjen vaurioituminen on mahdollista. Se, että vaurioiden sanotaan (viitaten kuulemistilaisuuteen) olevan epätodennäköisiä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö vaurioita voisi syntyä.

Mikäli vaurioita syntyy ja kiinteistön omistaja pystyy todistamaan vaurion aiheutuneen louhimosta, on louhija korvausvelvollinen. vaikka korvauksen saisikin, vauriosta aiheutuu paljon harmia ja haittaa. Kukaan ei korvanne kuitenkaan asuntojen ja kiinteistöjen myyntiarvon laskua, joka tapahtuu joka tapauksessa jos louhimo totetuu??

Eikä kyse ole pelkästään taloudellisesta haitasta. Lähialueen asukkaana en myöskään halua tällaista merkittävää meluhaittaa enkä pölyä, jonka aiheuttamia riskejä ei ilmeisesti  voida edes ennustaa. Terveydellä ja asuinviihtyvyydellä ei ole hintalappua, mutta arvoja ne ovat nekin.