IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Martti Peltola

/ #652 Järki otti väliaikavoiton Kurikassa

31.05.2011 10:42

Etelä-Pohjanmaalla Kurikassa kaupunginhallitus teki eilen 30.5 yksimielisen päätöksen 11-0, että se vastustaa turpeenkaivuuluvan myöntämistä Jurvan (Kurikka) Lintunevalle. Viisas ja kaukonäköinen päätös varsinkin, kun Kurikka on aiemmin siunannut valtavien luonnontilaisten suoalueiden hävittämisen turveyhtiöiden moolokin kitaan. Kh:n päätös osoittaa, että tiedon lisääntyessä myös järki ja ymmärrys löytyvät aikaansaaden täyskäännöksen päättäjien asenteissa ja toiminnassa.

Oheisesta Yle Keski-Pohjanmaan osoitteesta voitte sen sijaan lukea Pöyry Finland Oy:n limnologin Jorma Keräsen (Yle-toimittajalle) tekemän turvevedätysten isoäidin. Turveteollisuuden puhemies Keränen yrittää huijata kansalaisia puhumalla aivan epäolennaisista sivuseikoista onnistuen taluttamaan toimittajankin vapolaisten vanhanaikaiseen sudenkuoppaan. Lukekaa itse; lobbareiden laulu ei ole saanut uusia säkeistöjä puhkihoilattujen jatkoksi.