IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

/ #669 Re: Re: Re: Kanada panostaa turpeen käyttöön tulevaisuudessa

15.06.2011 10:31

#667: H. Heinonen - Re: Re: Kanada panostaa turpeen käyttöön tulevaisuudessa

H.Heinonen on aika kaukana tämän adressin tarkoitusperistä, peräti Kanadassa. Varmaan Heinosella on paljon arvokasta  tietoa planeetan potentiaalisista energialähteistä, sehän on tullut lukuisat kerrat tälläkin palstalla selväksi. Yksi kuitenkin puuttuu, ymmärrys turpeen kaivamisen ekologisista tuhovaikutuksista. Niistä puhutaan ihan koti-Suomessa.

Keskustelun siirtoyritykset koskemaan turvekaivosten aiheuttamien luonnontuhojen sijasta ongelman kannalta aivan epäolennaisia sivuseikkoja on ollut leimallista turveystävien sanankäytölle. Taas kerran se tuli ilmi, tällä kertaa (taas)  H.Heinoselta. Silti turveväki ei ole kyennyt vastaamaan heille osoitettuihin ongelmakysymyksiin, jauhavat pelkästään samaa vapolaisten liturgiaa.

Tietenkin H.Heinonen, tavoilleen uskollisena, antaa vastaukseksi tähänkin kommenttiin pitkät referaatit turveteollisuuden julkaisemista tilaustöistä. Kiusaus sellaiseen palautteeseen on näet ylivoimaisen suuri ja siitä saamme kohtapuoliin lukea.