HETI KÖYHYYSVAJETTA POISTAMAAN!

Juha Keltti

/ #15 Perusturva: ei vielä riitä

18.06.2011 12:21

Adressin www.adressit.com/heti_koyhyysvajetta_poistamaan yksi vaatimus toteutuu varmuudella hallitusohjelmaesityksen mukaan: 100 euron korotus eräisiin alimpiin perusturvaetuuksiin 2012. Kuten adressissa lausutaan, riippuu muista ratkaisuista, voiko tätä pitää välttävänä; etuuksien korotuksia sekä muita toimenpiteitä on jatkettava seuraavissa budjeteissa. Lauantaihin puoleenpäivään mennessä en ehtinyt puolestani arvioida hallitusohjelman muita vaikutuksia sen tarkemmin, mutta epäilemättä verotuksessa on myös huonompaan suuntaan vaikuttavia ratkaisuja. Lykätyt ratkaisut muodostavat hankalan ongelmaryhmän. Adressin teksti kelpaa nähdäkseni edelleenkin, eikä otsikostakaan ole tullut uusia huomautuksia, joten kenties voisimme ensimmäiseksi jatkaa keskustelua toimenpiteistä ja vaatimuksista (myös adressin ulkopuolella) jonkin aikaa adressin keskustelupalstalla, tai jos joku haluaa osoittaa viestin henkilökohtaisesti minulle, juha.keltti@akl-web.fi. Muuten: olen alkanut toimittaa tietoa adressista sähköpostitse kansanedustajille, ja jossain vaiheessa toimitan sen allekirjoituksineen ministereille, kunhan sellaiset on.