Nuuskan myynti lailliseksi Suomessa!

Kassu Kulmala
Raisio

/ #123

04.06.2008 23:22

Kiitos tämän ihanan internetin kirjoitin tänne hemmetinmoisen kirjoituksen mikä sisälsi kaikenlaista kirjoitusta... Mutta enterin painattua kävi ilmi etten ollut kirjautuneena enää! No eipä siinä mtn... Ilman nuuskaa oisin varmaan seonnu täysin :D Joo mutta toivottavasti ei nyt yhteys katkea kesken kaiken... Mutta asia koskee taas jällenkerran näitä "idealisteja" ketkä tulee tänne puhumaan kaikenlaista legendaa mitä kaverin kaveri tai isosiskon kaveri oli selittänyt nuuskasta vuosien varrella tjn... Rupeaa ärsyttämään vain suuresti tätä mun pikkupäätäni... Jokaisella mun mielestä ois oikeus nuuskata... Ite tupakoin aina kun ei ole nuuskaa, ja se on hemmetin paha tapa! Siitä saa huonon olon, tuntuu mulla ainakin jopa kun keuhkot olis tulessa... Paljon parempi pitää vain savutonta tupakkaa huulen alla josta ei ole kenellekkään muille haittaa paitsi itselle tietenkin. Mutta kuin tupakka askeissa sanotaan niitä kaikkia juttuja esim: "Tupakointi on hengenvaarallista, Tupakointi tukkii verisuonet sekä aiheuttaa sydänkohtauksia ja aivoveritulppia yms..." Ja mitä nuuskapurkissa sanotaan? Ei mtn noita ainakaan... Vain että se on haitallista. Koska ei ole todistettu että siitä saisi syövän. Amerikkalainen nuuska on asia erikseen! Sitä ei kannata käyttää koska se on erittäin vaarallista... Asiantuntijoiden mukaan jopa vaarallisempaa kuin tupakka mutta siitä voi olla moni erimieltä... Ja olen huomannut joillain sivuilla joista on puhuttu nuuskanvaaroista eivät liity ruotsalaiseen nuuskaan vaan ne liittyvät amrikkalaiseen nuuskaan. Kuvista päätellen jos olette kuulleet Sean Marseesta joka kuoli 18 vai 19 vuotiaana suusyöpään amerikkalaisen savuttoman tupakan ansiosta http://www.youtube.com/watch?v=ayfZmbWudLU tässä on video niille jotka ymmärtävät englantia... Osa googlen hakusanalla etsien nuuska näyttää viittaavan amerikkalaiseen nuuskaan... Ja osa saattaa olla monien vuosien takaisia. Minusta jokaisella suomalaisella mihellä/naisella pitäisi olla samanlainen oikeus käyttää nuuskaa kun on käyttää tupakkaa. Asiantuntioiden mukaan suomessa säästyttäisiin vuodessa 2000 keuhkosyövältä jos nuuska laillistettaisiin suomessa. Mikä olisi aikamoinen pelastus jos ihmiset ottaisivat käyttöön ruotsalaiset tupakointi tavat. Halusin nyt vain kertoa mielipiteeni tästä asiasta mikä ei ole monien ihmisten mielestä tärkeä asia. Mutta miedän nuuskaajien mielestä on. Ja on varmaan niidenkin mielestä jotka eivät nuuskaa... Koska jotkut ihmiset ajattelevat fiksusti. Jotkut eivät. Laitan vielä yhden videon jonka löysin youtubesta mikä on täysin hyvin perustein tehty. http://www.youtube.com/watch?v=SUsVT9TY8I8 Jos ruotsissa on EU maissa alhaisimmat syöpäarvot niin miksi te tietämättömät tulette tänne mussuttamaan jtn mistä teillä ei ole mtn faktoja tai ylinpäätänsä mtn tietoa. Hankkikaa tietoa hyvät ihmiset! Internetistä sitä löytää! Kun vain löytää oikeita sivuja. Toivottavasti nuuska laillistetaan suomessa jotta sitä ihmiset saavat mennä ostamaan... Vaikka se on haitallista ja hyllyistä jo löytyy alkoholia ja tupakkaa niin olen ehdottomasti sitä mieltä että se olisi niitä kohtaan oikein jotka käyttävät nuuskaa ja vaikka haluavat lopettaa tupakoinnin nuuskaamalla... Itselleni olisi helpompi lopettaa tupakointi lopullisesti jos saisin ostaa nuuskaa kaupasta aina kun sitä tarvitsin. Enkä sen sijasta kun nuuska loppuu pitää mennä ostamaan tupakkaa... Siitä tulee sairas olo mutta nikotiinia siitä saa. Mutta se ei ole sama kuin nuuska. Päätän tämän kirjoituksen tähän. Asioita olisi niin paljon vielä mistä puhua mutta katsotaan jatkossa sitten. Toivottavasti ei ollut ihan pelkkää surkeaa pälättämistä... Pärjäilkää!