Mopot 60km/h

Karju Kari
EtArvaaKoskaEnHalua

/ #295

21.06.2008 23:06

Liityn nyt tähän sanasotaan.

Itse olen 16v ja olen ajanut mopolla 7v asti. Pari kommervenkkiä on sattunut tuossa peltoajossa, ja täytyy todeta että se ajokoe tekisi poikaa!

Lainaten kokeen kysymyksiä (KAIKKI ON SUORAAN SIITÄ KOKEESTA :P )
"Saatko ajaa ilman kypärää?"
"Saatko ajaa kypärän hihna auki?"

Sitten traktori kokeen kysymyksiä:
"Mikä on maksimi paino per. akseli?"
"Miten hätäpysäköisit tässä tilanteessa?"

Veljeni seurasi kun luin kokeeseen ja osasi yhtä hyvin kuin minä jo 13v...
Tuttuni ajoi MONTA kolaria ensimmäisten 3kk aikana ja ei muuten ollut koskaan ennen ajanut. Veljeni rattiin ja edellinen tumpelo pois ja mailma on parempi paikka.

Sitten palaten asiaan.
AUTOILIJAT KATSOKAA NYT VITTU ETEENNE. (tiedän tuo on lapsellista mutta nytpä luette ja ehkä opitte) Jos on pakko ostaa kullinjatke hummeri niin älä ny sentään peiliä sillä irti revi! Jo kaksi kertaa autoilija on ohittanut niin että peilistä on lähtenyt palanen irti ja kehdannut töötätä vielä perään! Ja on hirveää katsoa kun 50Km/h alueella ruvetaan ohittaan 3m leveällä tiellä kun vastaan tulee auto! Seuraavalta lähtee peili nyrkin iskusta että varokaa. Ohituksenne ovat myös laittomia!
Nostamalla nopeuden EDES 55km/h mopoilijan turvallisuus nousisi jo pilviin kun autoilijoiden törttö ohitukset loppuisivat että he voisivat ajaa 5km/h nopeampaa. Ikäraja voisi pysyä 15v JOS AJOKOE lisättäisiin ja teoriaan ENEMMÄN liikenne sääntöjä ja kuva kysymyksiä joissa täytyy käyttää nopeaa päättely kykyä!

Kaatakaapa tämä perustelu muuhun kuin ikääni ja yleistämiseen!