Tamperelaisen Seppo Lehdon 30.5.2008 muslimien uskonrauhan häirintä ymv. 2 vuotta 4 kk tuomio kumott

Jouko Nyman

/ #1

24.06.2008 14:23

Joskus yläasteikäisenä onnistuin kuvittelemaan, että Suomessa vallitsee sananvapaus, tasa-arvo, sekä puolueeton oikeudenkäynti kaikkia ihmisiä kohtaan. Pikkuhiljaa tuo käsitys murentui kunnes sen rauniot tuhoutuivat viimeistään kyseisen oikeudenkäynnin tuoman tuomion mukana. Olen yleensä ollut sitä mieltä, että tässä maassa saa liian pieniä tuomioita murhista, raiskauksista yms. ja toivoin rangaistuksiin kovennuksia. Nyt kun tuomioita kovennettiin oikein kunnolla, niin pitihän se arvata, että tuomiovalta onnistui tässäkin asiassa möhlimään. En kertakaikkisesti kykene käsittämään, miten netissä annetuista herjauksista voi saada ehdotonta vankeutta! Puhumattakaan jättiläismäisistä korvauksista, joka taatusti romuttaa yksityisen henkilön talouden ja pahimmassa tapauksessa koko loppuelämän. Miten on mahdollista, että esim. puoli vuotta sitten sattuneesta 8-vuotiaan koulutytön kolminkertaisesta raiskauksesta annettiin 1 v. 10 kk. EHDOLLISTA vankeutta, sekä 11 000 euron vahingonkorvaukset, samalla kun maassamme voidaan antaa nettiherjauksesta edellämainitun kaltainen rangaistus?! Allekirjoitan, sillä tässä maassa on jotain kamalalla tavalla pielessä.