Adressi Suomen pelimonopolin toimintaa vastaan

Vieras

/ #34

02.07.2011 21:04

Itse kaipaisin noiden perusteemojen lisäksi päättäjiltä ja tälläkertaa ennenkaikke Ministeri Risikolta vastaukset seuraaviin pariin kysymykseen.

Pokerin peluu on saanut Suomessa virallisen statuksen ammattina. Miten perustellaan niin perustuslain, eri työlainsäädännön kohtien ja EU-lainsäädännön vastaiset toimet, joilla estetään tai oleellisesti rajoitetaan mahdollisuuksia ammattin harjoittamiseen?

Suomessa tuetaan eri harrastuksia, pääosin harrastajamäärien perusteella kymmenillä miljoonilla veronmaksajilta veroina kerätyillä rahoilla. Pokerin harrastajia on eri arvioiden mukaan muutamasta kymmenestä tuhannesta mahdollisesti reilusti yli sadan tuhannen, siis mahdollisesti nykyisin suurin harrastus Suomessa, jos telkkarin katsomista ei pidetä harrasteena. Eivätkö suunnitellut toimet ole melkoista yhteen kansalairyhmään kohdistuvaa syrjintää ja sortoa. Eikö tasa-arvoisuusperiaatteet ennemminkin edellyttäisi valtion panostusta parantamaan harrastustoiminnan mahdollisuuksia, eikä suinkiaan haitata, niinkuin tähän asti on tehty?

Miten nämä suunnitellut toimet ovat sopusoinnussa niiden valinnanvapauden ja muiden kokoomuksen mainostamien periaatteiden kanssa?