OIKEUTTA KURHELAN PERHEELLE

tmh

/ #315 menee yli

13.02.2014 12:27

Mulla on henkilökohtaisesti vahva tunne siitä, että asioita lähdetään hoitamaan väärästä päästä. Enkä nyt tarkoita lastensuojeluntyöntekijöitä, vaan lasten vanhempia. Jos/Kun huostaanotto, mikä koetaan aiheettomaksi tapahtuu, täytyy asia saada julkisuuteen tavalla tai toisella. Ja nopeasti.
Olen lukenut tämänkin perheen sivustoa, ja näyttäisi siltä, ettei asioita ole hoitamassa ketään lastenasoihin perehtynyttä lakimiestä.
Ihmisillä on sananvapaus, se on totta, mutta jotain asiallisuutta siihenkin. Ei se oikeasti ole niin vaikeata hoitaa niitä asioita. Jos huosta on perusteeton siitä voi valittaa, ja tutkinta kyllä etenee aina KHO:n asti.

Tällä mauttomaksi menneellä (tarkoitan lähinnä lapsellisia vihapuheita), hidastetaan sitä käsittelyä.

Ollaan niin riidoissa, ettei rakentavaa keskustelua saada mitenkään aikaan. Rauhoittukaa hetkeksi hoitamaan sitä asiaa. Kuten huomaatte kaikki, adressi alkaa hiipumaan. Kun liikaa tulee julkisuuteen kokoajan "minunkin lapset vietiin ilman perustetta", kuvia, nettisivuja jne. ei näitä kukaan jaksa/ehdi seurata. Ei vaikka tahto hyvä olisikin.

Ja edelliselle kommentoijalle, kyllä minäkin mielelläni kuulisin molemmat näkökulmat, ihan jo siksi, että toinen on tuotu avoimesti julki.
Perheen puolesta toivon, ettei enempää huostaanottoja tule, ja poikien kuten vanhimman tyttärenkin asiat järjestyvät.