Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

heh, heh....
Vieras

/ #1017 lastentarhanopettajan "asiantuntemuksella"...

04.07.2011 20:25

"Neuvoston haaveissa on myös suurempia suunnitelmia.
– Kaikki ei tapahdu heti, mutta otetaan ideat suunnitelmiin ja toteutetaan varojen mukaan. Ei jäädä voivottelemaan, että mitä voisi tehdä, Tuija Palosaari kommentoi. Alueelle olisi hyvä saada yhteinen hälytyskeskus, jossa olisi kaksikielinen henkilökunta. Näin myös Haaparannan puolelta apua soittavat suomalaiset saisivat palvelua omalla kielellään."

(http://www.lounaislappi.fi/uutiset/rajakaupungit-turvallisemmiksi)

Laki hätäkeskustoiminnasta 20.8.2010/692

5 § Hätäkeskuslaitoksen virka-alue ja yksiköt

Hätäkeskuslaitoksen virka-alueena on koko maa Ahvenanmaan maakuntaa lukuun ottamatta. Valtioneuvosto voi päättää hätäkeskuspalveluiden ja viranomaisyhteistyön tarkoituksenmukaiseksi järjestämiseksi virka-alueen jakamisesta yhteistoiminta-alueisiin. Hätäkeskuslaitoksen toimivalta ei määräydy yhteistoiminta-aluejaon perusteella.

Hätäkeskuslaitoksessa on hätäkeskuksia, esikuntatoimintoja hoitava yksikkö ja tarvittaessa muita yksiköitä. Sisäasiainministeriö päättää hätäkeskuksen perustamisesta, lakkauttamisesta ja sijaintipaikasta sekä esikuntatoimintoja hoitavan yksikön sijaintipaikasta. Hätäkeskuslaitoksen työjärjestyksessä määrätään laitoksen muiden yksiköiden perustamisesta, lakkauttamisesta ja sijaintipaikasta.

(http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2010/20100692?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=hätäkeskus%2A)