Aidon Hietasaaren puolesta

/ #34 Re: Re: Re: Huvipuisto vain Hietasaareen

06.07.2011 03:32

#9: luonnonrauhaan muuttanut - Re: Re: Huvipuisto vain Hietasaareen

Toiset täällä haikailevat, että asumanne uusi Toppilansaarikin olisi pitänyt jättää rakentamatta, tai ainakin rakentaa kevyemmin... Mitenkä se historiallisuus saaressa mielestänne tällä hetkellä näkyy, muutamassa huonosti korjatussa huvilassa? Niitä on varsinaisessa Hietasaaressa moninkertainen määrä. Puustokin on varsin nuorta, lähinnä sataman hiljentymisen jälkeen palannutta pusikkoa. Taitaa siis olla vain muistoissa, eli kohta ei sielläkään.
Luonnonläheisiä, ja luonnonläheisempiäkin paikkoja on Oulu pullollaan, kiitos jokivarren ja pitkän rantaviivan.

No, ajat muuttuvat, Toppilansaari on muuttunut raskaan satamateollisuuden alueesta asuinalueeksi, ja Hietasaarestakin saadaan toimivampi virkistyskohde näillä uusilla toimilla.

Omaa asuinaluettaan kannattaa toki kunnoittaa, ja puhua sen etujen puolesta, mutta samalla täytyy antaa mahdollisuus kaupungin kehittyä, avoimesti, uutta pelkämättä. On turhaa unelmaa toivoa, että kaupungilla olisi varaa pakata suiston keskeisiä alueita pumpuliin koska osalla asukkaista on harhakuva että asuvat maalla tai erämaassa, ja näivettää sen kustannuksella koko suiston kehitystä.