Lapsiperheiden puolesta - Lapsilisät verottomana!

Raitis, allerginen, köyhä

/ #632 Todellakin on taloudellisesti tiukkaa

27.03.2014 13:05

#620 kirjoitti: "Ei pahalla mutta 8e/kk. Varmasti joka ikisessä perheessä säästettävissä, tuo ei kenellekään nälkäkuolemaa tuo..."

Jos sinulla olisi enemmän empatiakykyä ja elämänkokemusta, niin tietäisit, että joillekin tuo
8 €/lapsi/kk on iso raha, eli se on 288 € euroa vuodessa kun on esim. kolme lasta.

Sillä rahalla todellakin maksaa jo paljon monia kuluja ja kun tuo raha otetaan pois taloudesta, jossa on jo ennestäänkin todella tiukkaa työttömyyden vuoksi ja siksi, ettei toimeentulotukea saada omaisuuden vuoksi(vanha talo, jota ei saa myytyä, mutta siitä pitää maksaa asuntovelkaa pois joka kk). Kuuden vuoden opinnoista on vielä vähän opintolainaa maksettavana myös.

Sitten kun on perheitä, kuten me, että on kolme moniallergista lasta, mutta ei saada mitään Kelan tukia niihin, niin ne erikoisruokavalion ruoat (myös itselläni) ja allergialääkkeet maksavat aika paljon. En edes muista, mlloin olisin voinut ostaa itselleni yhtään uutta tai edes käytettyä vaatetta. Lapsille vaatteet ostetaan käytettyinä.

Kannattaa miettiä vähän tarkemmin ennen kuin alkaa epäillä ja kirjoitella, etteikö muka joillakin voisi olla oikeasti talous tosi tiukilla ja usein saa tarkasti laskea, miten riittää rahat laskuihin ja ruokaan. Meillä ei käytetä yhtään alkoholia, ei tupakkaa, ei elokuvia, ei maksullisia lehtiä, ei matkailua ei mitään elämän herkkuja!