Kannabis lailliseksi

/ #3089 Re: Kyllästynyt pilviveikkoihin

28.07.2011 09:50

#3087: No Name - Kyllästynyt pilviveikkoihin

- Jos alkoholituotteet ja tupakka olisivat uusia juttuja suomessa, niitä ei todellakaan pistettäis lailliseksi koskaan! Olen sitä mieltä että lisää päihteitä ei tarvita. Viinaan ei esimerkiksi yleensä paeta huonoa oloa _haittavaikutuksien_ takia, kuvitelkaa kuinka moni käyttäisi kannabista jos kerta siinä ei ole niin kovia haittavaikutuksia kuin alkoholilla. Siihen vasta sitä rahaa taas menisikin, passiivisia pilviveikkoja jotka eivät kykene käymään töissä, elää sossun rahoilla joilla ostaa vaan lisää kannabista. Eiköhän meillä ole jo alkoholisteja tarpeeksi.
+ Niin, kuinkahan moni? Moneen otteeseen on jo todennettu että rangaistusten lisäämisellä ei ole vaikutusta käyttömääriin ja katsoppa ihan piruuttasi esimerkiksi hollannin tilannetta.. Miksi siellä on vähemmän pilviveikkoja kuin naapurimaissa? Toisekseen sinulla vaikuttaa menevän puurot ja vellit sekaisin, kannabiksen aiheuttama passivoituminen on paljon pienempää kuin alkoholilla vaikka ei ottaisi huomioon H-merkinnän aiheuttamaa paaria-statusta..
- Miten voitte puhua edes suuresta rahasammosta valtiolle, jos helposti moninkertainen määrä henkilöitä alkaa käyttää jatkuvasti kannabista, kyllä siinä pidemmän ajan kulussa ihminen rappeutuu ja passivoituu, ehkä hitaammin kuin alkoholistit, mutta silti.
+Perustele. Viittaan edelliseen kommenttiin. Olen nähnyt paljon kuusikymppisiä jotka ovat ikänsä savustaneet ja vielä enemmän kuusikymppisiä jotka ovat ikänsä juoneet..

-Lisää työttömiä ja sossun rahoilla elävää ihmisjätettä.
+Edelleen, yllättävän moni alkoholisti vaihtaisi aika haipakkaan kannabikseen ja kuntoutuisi työkykyiseksi.
-Saahan nuoriso tupakkaa ja viinaakin vain "sormia napsauttamalla". Todellakaan nuoriso ei saa helposti kannabista käsiinsä, kuka kasvattaja haluaa jäädä kiinni kun nuori 15 vuotias itkee vihaiselle isälleen keneltä sai pilvensä. Tietysti on varmasti kaupunkeja, joissa on helppo saada käsiinsä kannabista.
+Aivan, hiukan eri asia asutko pikkukaupungissa pohjanmaalla vai esimerkiksi helsingissä.. Viittaan muuten taas hollantiin, missä alaikäisiä pajauttajia on huomattavasti vähemmän kuin naapurimaissa.

- Kannabiksen kasvattaminenko ei ole oikea rikos? Avaa silmäs kaveri. Kannabis on pilannut ja tulee pilaamaan monen ihmisen elämän.
+Käytännössä kaikissa tapauksissa joissa ei ole kyse lauenneesta psykoosista, on pilaaja ollut yhteiskunnalliset sanktiot tai savustajan ohjautuminen vääriin porukoihin.. Edelleen kieltolain vuoksi.
Toisekseen, missä on uhri kun kasvattelen itselleni?
Rikoslain tehtävänä ei ole antaa moraalisia tai terveydellisiä ohjeita vaan määrätä rangaistukset teoista joista aiheutuu selkeää ja määriteltävissä olevaa haittaa toiselle ihmiselle.
-Mietikkää nyt, haluatteko todella että alkoholistijen rinnalle nousee vielä kaksinkertainen määrä passiivisia pilviveikkoja jotka jumittuu hissiin koska siellä on liikaa nappuloita?
Minusta olette kehittäneet vain pääkopassanne jonkinlaisen kuvan että kannabis olisi jotenkin hyvä asia, eli toisinsanoen olette aivopestyjä tai tyhmiä.
+Voisin todeta että mitäpä muuta sitä voi jonnelta odottaa kuin uudestaan esilletuotuja vanhoja ja väsyneitä, tunteisiin perustuvia argumentteja tai suoria ad hominem-hyökkäyksiä, mutta en sitä tee koska se ei johtaisi mihinkään ja pyydän anteeksi edes asian esilletuomista ja varsinkin tuota loukkaava jonne-nimitystä siltä varalta että pahastutit mielesi.
Sen sijaan totean: Jos haluat oikeasti väitellä etkä vain tulla ohitetuksi röllinä niin voisit lopettaa solvaamisen ja käydä tämän läpi: