Tampereelle maauimala

Uiskentelija Helsingistä

/ #20

28.07.2011 13:12

Näitä viestejä lukiessa mieleen hiipii epävarmuus, muistetaanko Tampereella minkä kokoinen kaupunki kylästä lopulta on kasvanut. Kyllähän reilusti yli 200 000 asukkaan kaupungin talous toki kestää yhden maauimalan rakentamisen mennen tullen, jos sellainen koetaan tarpeelliseksi. Esimerkiksi Keravan maauimala on tainnut valmistua 50-luvulla, jolloin asukkaita kauppalassa oli vähemmän kuin 20 000. Mistään vuosisadan suurhankkeesta tässä ei siis ole kysymys, vain yhdestä liikunnan ja vapaa-ajan investoinnista, jota voi verrata esimerkiksi Kalevan uintikeskuksen muutamien vuosien takaiseen laajennukseen.

Tärkeä kysymys on kuitenkin, miten saada paikallispoliitikot vakuuttuneiksi hankkeen mielekkyydestä. Tamperella on painotettu kantaa, että uimalalle ei ole tarvetta, koska kesällä voi uida järvissäkin. Itse lähtisin ehkä hakemaan argumentteja kuntoliikunnasta. Ainahan voi tietysti järvissä pulikoida, mutta harva menee rannalle uimaan matkaa ja pitämään kuntoa yllä. Helsingin uimastadionin altaat ovat joka päivä täynnä eri ikäisiä kuntouimareita, vaikka myös hyvä ja suosittu uimaranta on lähellä.

Toivottavasti jaksatte pitää asiaa esillä! Suosittelen kuitenkin argumentoimaan ja kirjoittamaan huolellisesti, toisella kädellä tehden tai nahistellen ei synny tulosta. Suosittelen adressin allekirjoittamisen lisäksi esimerkiksi kirjoittamista yleisönosastoon.