Aidon Hietasaaren puolesta

/ #44 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Voi teitä romantikkoja

06.08.2011 11:11

#43: asukas - Re: Re: Re: Re: Re: Voi teitä romantikkoja

Kiitos uusimmista liikennemäärien mittaustiedoista, joita tuskin saisimme kaupungin virkamiehiltä. Jokapäiväisiä, lähistön asukkaiden elämään suoraan vaikuttavia ongelmia tulevat siis olemaan lisääntyvä liikenne ja huvipuiston tuottama jatkuva melu (4 kk/vuosi ja 12 h/vrk) .  Yrittäjän mukaan laitteiden vaunut voisivat olla `kalevalaisia, ei moderneja kärryjä` (Hesari 3.8.) eli käyttäisivätkö kärryt kirskuvissa nivelissään edes modernia voitelutekniikkaa? Melu leviää metsän yläpuolella kiitävistä vaunuista kauas ympäristöön. Toinen melunlähde tulee olemaan jatkuvasti pauhaava taustamusiikki.

Mitä luontoon tulee, niin yrittäjän mukaan huvipuistoa ei voi viedä ympäristöön, joka ei ole viihtyisä. Ajatus on aika raflaava? Miten paljon huvipuiston ympärille pitää varata koskematonta luontoa? Ovatko toiminnan vaatimat laajat parkkialueet riittävän viihtyisiä huvipuiston menestyksen kannalta?

Yleensä ihmiset reagoivat ympäristöönsä vaikuttaviin asioihin vasta kun asemakaava on vahvistettu ja rakentaminen on alkanut. Eli liian myöhään. Kun asiat on kaavassa vahvistettu, niin ne pyrkivät myös toteutumaan ennen pitkää. Asemakaavaluonnos tuotaneen asukkaiden nähtäväksi tänä syksynä, jotta rakentaminen voisi alkaa vuonna 2013.

Onko meitä johdettu harhaan kun valitsimme asuinpaikaksemme Toppilasaaren?