Mopot 60km/h

MH

/ #692

11.08.2011 15:03

Keskustelun perusteella on erittäin selvästi havaittavissa nykyinen mopolla ajavien henkinen ikä. Toivottavasti luette omia tekstejänne, kun olette joskus kasvanut aikuisiksi. Ehkä sitten myös huomaatte, miten sitä on joskus nuoruusvuosina tullut sitä mopolla ajettua. Ei herranjumala sentään.

Onneksi tuota mopokorttia ei enää nykyään saa pelkästään veikkaamalla. Juuri eilen meinasin ajaa kahden Derpi-pojan päälle, kun eivät ole ilmeisesti kuunaan kuulleetkaan tasa-arvoisista risteyksistä. Olisiko pieni rysäys edes tuollaisissa "maanteiden ritareissa" missään tuntunut? Tuskimpa, autoilijan vikahan sekin olisi ollut.

Mopot kulkekoot edelleenkin sen "neljäviis", lain mukaan siis. Tuokin vauhti on taatusti tarpeeksi kova kulkemaan siellä maaseudullakin, onhan sekin miellyttävämpi vaihtoehto kuin kävely. Riitti se minullekin.

Olen aika varma, että tämän kommentin perään ilmestyy kaikenlaisia haistattelu- ja kettuilukommentteja. Mutta sehän olikin pointtini. Sellaisten kirjoittelija ei voi mitenkään olla kypsä edes ajamaan millään moottorivimpaimella, saati sitten kun pitäisi vielä kuuttakymppiä päästä.