IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Ensin oma piha kuntoon, sitten muita neuvomaan vasta!

/ #732 Re: Öljyonnettomuudet

16.08.2011 20:05

#727: Globaalisti ajatteleva - Öljyonnettomuudet

Kaikkiin noihin höpöti väitteisiisi löytyy vastaus kommentista #719.

Toisekseen tunnut Globaalilla lyhyen-pururadan menttaliteetilla olevan vahvasti sitä mieltä, että maailmalla tapahtuu kaiken aikaa pahempaa ja se oikeuttaa tekemään täällä suurin piirtein mitä vaan, eikä se haittaa! Toisin sanoen esimerkiksi koska maailmalla tapetaan päivittäin tuhansia ihmisiä, ei täällä Suomessa vuotuissillakaan tappomäärillä ole sellaista vaikutusta, että siihen pitäisi kenenkään puuttua. Että omituista pikkumaisuutta meiltä.

"Jos turvetuotannosta tulee vain muutama prosentti kokonaispäästöistä, niin..."

Et siis tiedä asiaa jossitellessasi, ja toisekseen, että mistä se on tuo vähättelemäsi pari prosenttia. Kun se koko Suomen päästöistä keskitetään vain paikoille, jossa on turvetuotantoa, on määrä paikallisesti hurja. Lisäksi prosentti luku on paljon suurempi. Aiemmin mainituissa keskusteluissa ilmenee että 4 % on strategia luku, SIIS VIELÄ KERRAN, EI MIKÄÄN TOTEUTUNUT MAKSIMI PÄÄSTÖ, VAAN AIVAN PUUTAHEINÄÄ HYVÄLTÄ NÄYTTÄVÄ LUKEMA PAPEREILLA!

TUO 4 % STRATEGIALUKU ON SIIS OSA KOKO SUOMEN KIINTOAINESPÄÄSTÖISTÄ.

Edelleen, jos kultakin suolta tulisi vastaanottavaan vesistöön VAIN 4 prosenttia koko kyseisen vesialueen kiintoaines rasitteista, ei tällaisia adresseja kukaan tekisi eikä näillä kirjoituksillaan nolla päästöjä vaatisi. Käytännössä tuo olisi jo niin lähellä nollaa, että uskoisin sen kaikille olevan siedettevä, huomaamaton ja haitaton määrä!

Onneksi Suomessa on vielä järkeviäkin ihmisiä, mutta päättäjät tuntuvat aina retkahtavan tällaisiin globaali-pelleilijöihin oman vallanhimon ja ahneuden ohella. On se tasan niin globaalia ajattelua!