IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Perämeren ranta-asukas

/ #759 Turveruukin uutinen

27.08.2011 11:19

Peltola toi uutisen Pohjanmaalta, jossa turvetuotantotavoitteet eivät toteudu sateisen kesän vuoksi. Toisaalta uutisessa oli tieto siitä, kuinka esim. Pohjois-Karjalassa päästään hyvin tavoitteeseen. Säät ovat usein niin erilaisia eri osissa maatamme.

Täällä Perämeren alueella ja Oulun ympäristössä on Pohjois-Karjalan tavoin säät olleet senverran suotuisat, että Turveruukki on pääsemässä myös asettamaansa tavoitteeseen. Tässä yhtiön tiedote asiaan liittyen.

Ps. Täällä seudulla on yhteen puhaltamisen meininki onneksi voimissaan edelleen ja kaikki tahot ovat tyytyväisiä Turveruukin ja Vapon toimintaan ja siihen että he työllistävät paljon ihmisiä ja saadaan raha jäämään pyörittämään osaltaan läänin taloutta, eikä rahat valu ulkomaille. Kemiin tulevan Vapon biodiesellaitoksen myös kaiiki toivottavat tervetulleeksi. Saamme alueelle uuden teknologian laitoksen. Ydinvoimalaitoksen lopullista sijaintipaikkaa myös odotellaan. Se tuo toteutuessaan valtavan piristysruiskeen alueelle. Todella hienoa!!

Niin, tässä tämä Turveruukin lyhyt tiedote 29.7.2011

SATEET HIDASTANEET KESÄN TURVETUOTANTOA
(29.07.2011, Uutiset)

"Huolimatta heinäkuun jatkuvista kuurosateista, turvetuotanto on edennyt kohtuullisesti. Heinäkuun lopussa Turveruukin turvetuotannon tavoitteesta on saavutettu 70%."

Tuo uutinen on tosiaan noin kuukausi sitten olleesta tilanteesta. Mitä todennäköisimmin tavoitteesta puuttuneet 30 % on saatu tuotettua menneen elokuun aikana.