SÄHKÖN SIIRTOHINTAA JA MUITA SIVUKULUJA ON ALENNETTAVA !

Vieras

/ #3

11.08.2014 08:55

Olen rollaattori avulla liikkuva eläkeläinen. Vuosien odotuksen jälkeen,hissittömässä kerrostalossa asuttuani, sain vihdoin asunnon luhtitalon alakerrasta. Ikävä kyllä asunnossa on suora sähkölämmitys ja suntokohtainen lämminvesivaraaja,eli myös vesi lämpiää sähköllä. Asumistukea laskettaessa KELA arvioi,että lämmityksen ja veden osuus on n.60e/kk. Naapureiden kanssa keskusteltuani,olen kuullut,että sähkölaskut asunnoissa lämmitystä vaativina kuukausina ovat n.120-300e/kk! Ed.asunnossani sähkölaskuni olivat n.25-30e/kk.joten korotus on huima! Koska eläkkeeni on n.9000e/vuosi,pelottaa sähkön kalleus ja mahdolliset korotukset vielä päälle. Tähän asti olen pärjännyt omillani,eli ilman sossun tukea,mutta jos,sähkölaskut ovat kovat,joudun ilmeisesti hakemaan toimeentulotukea. Mitä järkeä tässä on? Vedetään hinnat niin ylös,että yhä useampi ihminen joutuu turvautumaan yhteiskunnan apuun selvitäkseen asumiskustannuksista.Se on paitsi ihmiselle itselleen nöyryyttävää,myös valtiolle +-0 tilanne. Otetaan yhdellä kädellä ja annetaan toisella.Lisätään painetta sosiaalivirastoissa ja saadaan lisää papereita pyöriteltäviksi. Eivätkö päättäjät tajua tavallisten ihmisten elämästä yhtään mitään?