IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

/ #774 Re: Re: Re: Erittäin hyviä uutisia Kaakkois-Suomesta

27.08.2011 23:41

#766: J. Mähönen - Re: Re: Erittäin hyviä uutisia Kaakkois-Suomesta

Kiitoksia kovasti Mähönen, kun kehuit niin nätisti kielikuviani. Pitäisi kai hämmentyä? Mutta olen kyllä aiemminkin julkisesti ihmetellyt turveväen yliluonnollisia kykyjä arvailla mielenliikkeitäni ja laittaa päähäni ajatuksia joita en ole vielä edes ajatellut. Kommenttien sisälukutaitoa (luetun ymmärtämistä) sinun ehkä kannattaisi harjoitella vielä lisää, ettet erehtyisi laittamaan enempää sanoja suuhuni ja ajatuksia päähäni? Jotkut käyttävät sellaisesta  ilmaisua: "Kuin sielunvihollinen isoa kirjaa lukisi".

Sovittaisiinko J.Mähönen sellaisesta, ettet enmpää julkisesti arvuuttele "mitä Peltola luultavasti ehkä ajattelee"? Se ei mielestäni ole erityisen fiksua. Nuo turveteollisuuden edustajat, omalla nimellään esiintyessään, ovat siinä suhteessa käyttäneet yleensä varsin korrektia kieltä eri mieltä ollessaankin. Miki et siis sinäkin? Mutta tietenkin valinta on sinun.

Kun nyt tuon kivihiilen otit puheeksi, niin todettakoon, että vaikkei kivihiilestä ympäristönäkökulmasta paljoa hyviä puolia löydykään, niin se kuitenkin, ettei kivihiilen syntilistaan kuulu suomalaisten vesistöjen pilaaminen ja herkän suoluontomme tuhoaminen. Turvepoltooainetta sellainen sen sijaan rasittaa. Raskaasti.

Mukavaa syksyn jatkoa sinullekin J. Mähönen.